Wpis z mikrobloga

Wróciłem ostatnio do mojej ukochanej gry z dzieciństwa - Sacrifice. Gra jest z 2000 roku, wpisałem na yt "sacrifice game" by zobaczyć, czy ludzie pamiętają, być może grają do dziś, ale niestety jest może kilkanaście filmików o tej grze, które mają po kilka-kilkanaście tyś. wyświetleń. Zdziwiło mnie to, bo gra jest naprawdę zacna.
W grze jesteśmy magiem, który ma do wyboru służbę jednemu z 5 bogów, każdy oferuje inne jednostki i inne czary ( można służyć różnym bogom do czasu aż któryś się nie obrazi, lub nie zostanie przez nas zabity ). Gra jest połączeniem arpg ze strategią, w tle rozgrywa się dosyć ciekawa fabuła. O dziwo po tylu latach nie wygląda jakoś tragicznie, muzyka jest kapitalna, animacje - i tu naprawdę piszę - takie, że niejedna nowa gra mogłaby pozazdrościć, lokacje klimatyczne i dopasowane do każdego z bóstw. Z minusów? Mała liczba misji w kampanii. Ale gra oferuje multiplayer! Naprawdę dziwię się przy tej nostalgii do Gothica i GTA SA, że taka gra została po prostu pominięta przez wszystkich graczy.

#gry #sacrifice #arpg #rpg #strategiczne
  • 9
  • Odpowiedz
@ZimnyBrowar: dużo jest gier ktore miały by potencjał, ale coś nie pykło

Sacrifice przeszedłem grając dla każdego z 5 bóstwo osobno i raz idąc różnymi ścieżkami, potem po latach zagrałem z kolegą ze 3 razy multiplayer.

Dla mnie najlepszym elementem były te obszerne krainy które chciało się zwiedzać i piękne widoki.

No i to nie jest mainstreamowa gra dla wszystkich, tak samo np Art of Magic, Etherlords, Black and White, Warlords
  • Odpowiedz
@Lisaros: Ostatnio grałem na multi i wiem o czym piszesz, ta gra ma swoje wierne community, tylko czemu nie jest taka popularna, czemu tak mało graczy o niej słyszało? Marketing zawiódł?
  • Odpowiedz
@Melcma: Do tych tytułów dodałbym też Battle Realms, z syndromem podobnym wlaśnie do Sacrifice, wspaniała wciągająca rozgrywka, z wierną społecznością pykającą do dzisiaj nawet na multi, ale jednak brak tego wszech-ogólnego zainteresowania, brak takich ogólnych dyskusji, po prostu gry pominięte, zapomniane
  • Odpowiedz
@Melcma: Gra była trudna w dniu swojej premiery. Jedyna w swoim rodzaju, mix rts, i moby ( wtedy to określenie jeszcze nie istniało ). Gracz był jednocześnie magiem i dowódcą swojej armii, żeby wygrać trzeba kontrolować mapę ( ujścia many ) oraz mieć czym walczyć z wrogiem, czyli trzeba dbać o swój zapas dusz. Mnogość kombinacji sprawia że jest naprawdę wiele możliwości, zarówno jeśli chodzi o czary, jak i wachlarz dostępnych
  • Odpowiedz