Aktywne Wpisy
Kalosz667 +44
#nieruchomosci #demografia
Wykopki: dziś 300k to gówno nie pieniądz, bez 800k a najlepiej miliona nawet nie myśl o własnym mieszkaniu, demografia przez to upadnie
Tymczasem każde miasto 20k-100k mieszkańców w Polsce:
Wykopki: dziś 300k to gówno nie pieniądz, bez 800k a najlepiej miliona nawet nie myśl o własnym mieszkaniu, demografia przez to upadnie
Tymczasem każde miasto 20k-100k mieszkańców w Polsce:
WielkiNos +364
Ze wszystkich zdjęć, które wrzucała kiedykolwiek Lewandowska i o których dyskutuje się na wykopie i twitterze to jest dla mnie najgorsze.
Lewandowska na pierwszym planie z sexi dzióbkiem, za nią stado opalonych amigos uśmiechających się sugestywnie, na samym końcu za nimi wszystkimi, w cieniu stoi jeden z największych światowych talentów piłkarskich - Robert Lewandowski.
O ile lepiej by to zdjęcie wyglądało gdyby Lewandowska stanęła obok Roberta, objęła go i pochyliła się w
Lewandowska na pierwszym planie z sexi dzióbkiem, za nią stado opalonych amigos uśmiechających się sugestywnie, na samym końcu za nimi wszystkimi, w cieniu stoi jeden z największych światowych talentów piłkarskich - Robert Lewandowski.
O ile lepiej by to zdjęcie wyglądało gdyby Lewandowska stanęła obok Roberta, objęła go i pochyliła się w
Mam model 3d w formacie gIFT. Zaimportowałem go do Blendera i chciałem ustawić jakieś przyjemniejsze światło niż to domyślne.
Bez względu na to co robię ze światłem i w którym kierunku je rzucam efekt zawsze jest ten sam - światło nie ma absolutnie żadnego wpływu na model. Podejrzewam, że dzieje się tak dlatego, że materiał, którym pokryty jest model nie odbija światła, tylko sam je emituje.
Metodą prób i błędów udało mi się zmusić model do odbijania światła, zrobiłem to tak:
- Usunąłem materiały pokrywające obiekt
- Dodałem nowy materiał
Diffuse BSDF
- W ustawieniach koloru dla tego materiału wybrałem
Image texture
i pokryłem go teksturą.- Zmieniłem silnik renderujący z
Cycles
naEevee
Teraz materiał odbija światło, ale jedynie gdy silnik renderujący to
Eevee
. Dlaczego tak jest? Jaki jest najprostszy sposób, żeby oteksturować obiekt i sprawić, żeby odbijał światło?#grafika3d #blender
Zaraz podeślę też wyedytowany przeze mnie plik, w którym odbijanie światła działa.
// Edycja:
Proszę: https://www.dropbox.com/sh/kzufcretgcof5qo/AADtHQjN7a2axkIfyeSwjSHqa?dl=0
Dzięki za wyjaśnienie.
A czy możesz mi jeszcze wyjaśnić czemu gdy zastosowałem opisywaną w moim pierwszym poście metodę (plik: swiatlo-dziala-ale-tylko-w-eevee.blend), to światło nadal nie jest odbijane gdy używam silnika Cycles? Nie używam tam żadnych shaderów, więc obiekt, zgodnie z tym co mówisz, powinien odbijać światło.
Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem: chciałeś pokazać, że bez względu na to jaki wybiorę silnik to obiekt odbija światło, różny jest tylko poziom odbijania światła - silnik Cycles wymaga mocniejszej siły światła. Zgadza się?
@tylkostrimi: nie, te silniki inaczej rozumieją światło. Eevee używa lamp, cycles woli fizyczne obiekty z parametrem emissive. Cycles nie lubi punktowych świateł