Wpis z mikrobloga

#motoryzacja
#samochody
#mechanikasamochodowa
Wybaczcie za amatorskie pytanie: silnik benzynowy bez żadnego turbo z dużym przebiegiem do remontu ... w ramach remontu które części z tych dwóch schematów wymieniacie? dzięki za info pozdrawiam (aby schemat był dobrze widoczny należy otworzyć zdjęcie w nowym oknie ...)
boostasioo - #motoryzacja
#samochody
#mechanikasamochodowa
Wybaczcie za amatorskie...

źródło: comment_wAMnrMlTAwvIMQ4fs5bMDL5MWkz38oat.jpg

Pobierz
  • 47
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@boostasioo wał się szlifuje ,panewki, tłoki z pierscieniami, uszczelniacze, łożyska, wymienia.Blok silnika też można szlifować, wszystko zależy od pomiarów. Głowica do regeneracji ,ewentualnie wymiana zaworów i uszczelniaczy . Nowy rozrząd
  • Odpowiedz
Ale to silnik w układzie V. Taki masz?
Wymiana zależy od zakresu prac czyli co jest do zrobienia i wymiany i jaki budżet. Standardowo to wszystkie uszczelnienia. Brak kompresji? palenie oleju? Może wystarczyć wymiana uszczelnień, pierścieni tłokowych (22) a może być potrzebna regeneracja/wymiana głowicy., szlifowanie gniazd, wymiana tulei. Wszystko zależy od kontroli po rozebraniu silnika.
Jak stuka to mogą być panewki (21, 2, 3)
  • Odpowiedz
szlifowanie wału i bloku to za trudne aby zrobic to samemu?


@boostasioo: Jesteś w stanie osiągnąć precyzję rzędu 0.01 mm? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

masz na mysli głowice cylindra? nie lepiej nową kupić?


@boostasioo: Zdecydowanie regeneracja czy planowanie głowicy lub głowic silnika wychodzi taniej
  • Odpowiedz
@boostasioo: Ja mechanikiem nie jestem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Planowanie głowicy to koszt i niecałe 100zł, ale to tylko początek bo do tego jeszcze uszczelki, nowe śruby i już jest 300 zł od głowicy.
Planowanie wału to już kwestia z 500 zł pewnie.
A gdzie rozrząd? uszczelka pokrywy zaworów, uszczelniacze zaworowe?
Mówiąc inaczej, Trzeba mieć te 2 tys. przygotowane zanim się zacznie silnik rozbierać ( ͡
  • Odpowiedz
@boostasioo: Jak remont będzie przeprowadzony prawidłowo i na dobrych częściach to tak jakby wyjechał nowy z fabryki (no prawie) i co najmniej te 300-400 tys km bez remontu powinien pośmigać. No chyba, że silnik z rodziny tych awaryjnych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
szlifowanie wału i bloku to za trudne aby zrobic to samemu? czy po takim szlifowaniu pojemność silnika się zwieksza?


@boostasioo: Zapomnij o jakimkolwiek ręcznym szlifowaniu. Pojemność oczywiście nie ulegnie zmianie. A kompletny remont takiego silnika to naprawdę spore pieniądze. Np kompletny remont 4 cyl 1.8T to okolice 5-6 tys. zł.
  • Odpowiedz
czyli czy nowe czy szlifowane elementy to żywotność podobna po szlifowaniu?


@boostasioo: Tak. O ile oczywiście np. wał korbowy miał minimalne odchyły od wymiaru wynikające ze zużycia panewek, a nie był np. pogięty ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dlatego ważna jest wiedza, doświadczenie i dobry sprzęt pomiarowy, żeby ocenić co się nadaje do regeneracji, a co do wymiany.
  • Odpowiedz