Zgodnie z zapowiedzią przedstawiam mapy świata gry, w której rozgrywana będzie przygoda Wielkie Odkrycia Geograficzne osadzona na początku XVI wieku.
Pierwsza z nich przedstawia mapę wyspy New Bristol, znajdującej się pod kontrolą Anglii. Wyspa jest gęsto zalesiona, otoczona w większości skalistymi wybrzeżami klifowymi ze stosunkokowo niewielkimi odcinkami piaszczystych plaż. W jej centralnej części znajduje się ogromna góra, nie do końca jeszcze zbadana przez miejscowych, nazwana Mount Vicious. Dwie ekspedycje śmiałków, próbujących zdobyć najwyższy szczyt góry, musiały zawrócić ze względu na zbyt duże niebezpieczeństwo. Góra dzieli wyspę na dwie części, uniemożliwiając podróżowanie z jednej części na drugą drogą lądową. Powierzchnia wyspy wynosi około 600 km2, z czego 1/3 zajmuje góra oraz skaliste wybrzeża.
Wszyscy gracze rozpoczynają przygodę jako nowi osadnicy w osadzie Georgetown w zachodniej części wyspy. Wschodnia część wyspy to dwie inne angielskie osady East Harbor i Oakland. W przeciwieństwie do wielokulturowego i wieloreligijnego Georgetown, osady te zamieszkiwane są głównie przez Anglików-katolików.
Georgetown, jak zostało wspomniane wyżej, jest żywą mieszanką kulturowo-religijną. Największa osada na wyspie jest swego rodzaju eksperymentem, którego autorem jest kanclerz Percy Pryce - prawa ręka króla Jerzego II, a przez niektórych postrzegany jako faktyczny władca zamorskich posiadłości.
Osada skupia się na produkcji drewna, cukru i soli, z roku na rok produkuje się również coraz więcej statków. Nowi osadnicy zawsze znajdą zatrudnienie odpowiednio w tartaku, na plantacji lub w kopalni. Nawet najsłabsi i najmniej zaradni życiowo będą w stanie się utrzymać, choćby pracując w wiecznie gwarnym i tłocznym porcie miejskim i leżącej niedaleko miasta stoczni.
Nowi mieszkańcy osady otrzymali obietnicę zwolnienia z osobistych podatków przez pierwsze trzy lata zamieszkiwania na wyspie, otrzymali również prawo nabywania ziemi po przepracowaniu roku w królewskich zakładach, wymienionych wyżej.
W tym temacie możemy doprecyzować kształt świata lub dopasować go do indywidualnych historii bohaterów.
----------------------------------------
Zapisy do nowej przygody startują już 29 marca. Nie chcesz ich przegapić? Zapisz się do mirkolisty - wołam z niej tylko przed startem nowych przygód!
Druga mapa przedstawia niezbadany jeszcze dokładnie, nowoodkryty kontynent Riwonia, będący polem rywalizacji pomędzy Portugalią, Hiszpanią i Francją - najsilniejszymi państwami znanego ludziom świata. Mocarstwa te nie prowadzą ze sobą wojen, co więcej zawarły pakt zwany Paktem Trzech Króli, którego jednym z postanowień jest sprzymierzanie się przeciwko innym krajom, próbującym zakładać osady na terenie Riwonii. Wokół kontynentu znajduje się kilka mniejszych wysp, które znajdują się we władzy Anglii, Berberii (zjednoczonego królestwa Maroka, Libii,
Dostałam również pytanie o możliwość zapisania się do gry wcześniej ze względu na ewentualne nieobecności w następny weekend. Nic nie obiecuję, ale postaram się naskrobać wprowadzenie i otworzyć formularze nieco wcześniej.
@lacuna: yessss nowogród <3 Pytanie pierwsze, jak bardzo wiążące jest bycie nowym osadnikiem? Można być w georgetown tak od 1-2 lat w momencie rozpoczęcia gry? Pytanie drugie, czy będzie możliwe jeśli tak wyjdzie fabularnie dotrzeć na kontynent? Pytanie trzecie, czy cokolwiek wiadomo na temat kolejnego kontynentu? Bo miejsca napewno zostało sporo na kuli ziemskiej. Pytanie czwarte, czy już ktoś opłyną ziemie dookoła?
@Diamond-kun: 1. Trzeba być nowym osadnikiem, może niekoniecznie takim który ledwo postawił swoją nogę na lądzie, ale jeszcze takim, który się niczego nie dorobił, czyli jest w osadzie około miesiąca. 2. Postawienie stopy w Starym Świecie będzie jednym z warunków zakończenia gry (piszę takiej postaci indywidualne lub grupowe zakończenie) 3. We wcześniejszych wpisach podawałam, że żadna z dotychczasowych ekspedycji jeszcze nie wróciła. 4. Jeszcze nikt, znana jest droga morska do Indii wzdłuż wybrzeża Afryki 5. Wpisy tutaj albo w formularzu przed
@pocotosienoginoco: Kupców już kilku mamy, ale arkusz z rozwiązaniem możesz przysyłać do startu gry. Przypominam również, że gracze zaczynają jako osadnicy niemal bez grosza przy duszy. Wyjątkiem są Bankierzy.
@Yokaii: 1. Jeżeli x to liczba zapisanych do gry graczy to w Georgetown będzie mieszkało 10x mieszkańców, w East Harbor i Oakland między 3x a 4x, a w Riwonii każde z trzech mocarstw ma od 150x do 500x mieszkańców (450x-1500x), dokładne szacunki nie są znane, ponieważ mocarstwa nie dzielą się swoimi danymi statystycznymi. New Bristol za to jest jedną z najgęściej zaludnionych kolonii (ponieważ osadnicy nie tylko cieszą się wieloma swobodami, ale i mogą pochodzić niemal z każdego miejsca na świecie).
2. Europa, Afryka i Azja kontynentalna. Dodam, że chodzi o świadome postawienie stopy na tych kontynentach. Jeżeli w wyniku np. sztormu albo błędnej nawigacji wylądujesz w Europie, to po zorientowaniu się o błędzie bohater będzie miał okazję się wycofać. Przygoda dotyczy odkrywania nieznanego świata, a nie np. eksploracji
@Gregua: do usług :* @lacuna: odrazu lepiej z tą mapą. Pare pytań dalszych. Jak z florą i fauną? Tak samo jak w amerykach? Czy jakieś ekstra specjalne gatunki? Oraz czy są niedźiwedzie na wyspie, to ważne(sic!) Dobrze rozumiem że bycie biednym i nowoprzybyłym znaczy że posiadanie jakiegoś domu czy czegoś podobnego jest wykluczone? Jeśli tak to jak rozwiązana będzie kwestia składu dla kupców?
@Diamond-kun: Lasy mieszane, trochę dębów. Fauna podobna do tej europejskiej, niedźwiedzie podobno są, ale bliżej góry i do ludzi jeszcze nie podeszły. Co do domu, to na początku gry będzie możliwość wybudowania porządniejszego domu, a każdy zacznie z kawałkiem poletka i lichą chałupką. Kupcy mogą na początku prowadzić swój skład "pod chmurką" na poletku. Na newbristolskim rejonie nie jest kolorowo.
----------------------------------------
Zgodnie z zapowiedzią przedstawiam mapy świata gry, w której rozgrywana będzie przygoda Wielkie Odkrycia Geograficzne osadzona na początku XVI wieku.
Pierwsza z nich przedstawia mapę wyspy New Bristol, znajdującej się pod kontrolą Anglii. Wyspa jest gęsto zalesiona, otoczona w większości skalistymi wybrzeżami klifowymi ze stosunkokowo niewielkimi odcinkami piaszczystych plaż. W jej centralnej części znajduje się ogromna góra, nie do końca jeszcze zbadana przez miejscowych, nazwana Mount Vicious. Dwie ekspedycje śmiałków, próbujących zdobyć najwyższy szczyt góry, musiały zawrócić ze względu na zbyt duże niebezpieczeństwo. Góra dzieli wyspę na dwie części, uniemożliwiając podróżowanie z jednej części na drugą drogą lądową. Powierzchnia wyspy wynosi około 600 km2, z czego 1/3 zajmuje góra oraz skaliste wybrzeża.
Wszyscy gracze rozpoczynają przygodę jako nowi osadnicy w osadzie Georgetown w zachodniej części wyspy. Wschodnia część wyspy to dwie inne angielskie osady East Harbor i Oakland. W przeciwieństwie do wielokulturowego i wieloreligijnego Georgetown, osady te zamieszkiwane są głównie przez Anglików-katolików.
Georgetown, jak zostało wspomniane wyżej, jest żywą mieszanką kulturowo-religijną. Największa osada na wyspie jest swego rodzaju eksperymentem, którego autorem jest kanclerz Percy Pryce - prawa ręka króla Jerzego II, a przez niektórych postrzegany jako faktyczny władca zamorskich posiadłości.
Osada skupia się na produkcji drewna, cukru i soli, z roku na rok produkuje się również coraz więcej statków. Nowi osadnicy zawsze znajdą zatrudnienie odpowiednio w tartaku, na plantacji lub w kopalni. Nawet najsłabsi i najmniej zaradni życiowo będą w stanie się utrzymać, choćby pracując w wiecznie gwarnym i tłocznym porcie miejskim i leżącej niedaleko miasta stoczni.
Nowi mieszkańcy osady otrzymali obietnicę zwolnienia z osobistych podatków przez pierwsze trzy lata zamieszkiwania na wyspie, otrzymali również prawo nabywania ziemi po przepracowaniu roku w królewskich zakładach, wymienionych wyżej.
W tym temacie możemy doprecyzować kształt świata lub dopasować go do indywidualnych historii bohaterów.
----------------------------------------
Zapisy do nowej przygody startują już 29 marca. Nie chcesz ich przegapić? Zapisz się do mirkolisty - wołam z niej tylko przed startem nowych przygód!
Pytanie pierwsze, jak bardzo wiążące jest bycie nowym osadnikiem? Można być w georgetown tak od 1-2 lat w momencie rozpoczęcia gry?
Pytanie drugie, czy będzie możliwe jeśli tak wyjdzie fabularnie dotrzeć na kontynent?
Pytanie trzecie, czy cokolwiek wiadomo na temat kolejnego kontynentu? Bo miejsca napewno zostało sporo na kuli ziemskiej.
Pytanie czwarte, czy już ktoś opłyną ziemie dookoła?
I dwie uwagi drobne. Troche blisko ten kontynet,
1. Trzeba być nowym osadnikiem, może niekoniecznie takim który ledwo postawił swoją nogę na lądzie, ale jeszcze takim, który się niczego nie dorobił, czyli jest w osadzie około miesiąca.
2. Postawienie stopy w Starym Świecie będzie jednym z warunków zakończenia gry (piszę takiej postaci indywidualne lub grupowe zakończenie)
3. We wcześniejszych wpisach podawałam, że żadna z dotychczasowych ekspedycji jeszcze nie wróciła.
4. Jeszcze nikt, znana jest droga morska do Indii wzdłuż wybrzeża Afryki
5. Wpisy tutaj albo w formularzu przed
no to pora najwyższa, żeby usłyszeli ( ͡° ͜ʖ ͡°)
szkoda, że przegapiłem posty o kupcach, zostało chwycić za ster okrętu
1. Jak wygląda kwestia populacji New Bristolu oraz Riwonii (w tym przypadku chodzi mi o europejskich osadników)
2.
Co uznajemy za Stary
@Yokaii: 1. Jeżeli x to liczba zapisanych do gry graczy to w Georgetown będzie mieszkało 10x mieszkańców, w East Harbor i Oakland między 3x a 4x, a w Riwonii każde z trzech mocarstw ma od 150x do 500x mieszkańców (450x-1500x), dokładne szacunki nie są znane, ponieważ mocarstwa nie dzielą się swoimi danymi statystycznymi. New Bristol za to jest jedną z najgęściej zaludnionych kolonii (ponieważ osadnicy nie tylko cieszą się wieloma swobodami, ale i mogą pochodzić niemal z każdego miejsca na świecie).
2. Europa, Afryka i Azja kontynentalna. Dodam, że chodzi o świadome postawienie stopy na tych kontynentach. Jeżeli w wyniku np. sztormu albo błędnej nawigacji wylądujesz w Europie, to po zorientowaniu się o błędzie bohater będzie miał okazję się wycofać. Przygoda dotyczy odkrywania nieznanego świata, a nie np. eksploracji
@lacuna: odrazu lepiej z tą mapą.
Pare pytań dalszych.
Jak z florą i fauną? Tak samo jak w amerykach? Czy jakieś ekstra specjalne gatunki? Oraz czy są niedźiwedzie na wyspie, to ważne(sic!)
Dobrze rozumiem że bycie biednym i nowoprzybyłym znaczy że posiadanie jakiegoś domu czy czegoś podobnego jest wykluczone? Jeśli tak to jak rozwiązana będzie kwestia składu dla kupców?
@2077: @TynkarzCzwartejSciany: Mniej więcej jak na