Wpis z mikrobloga

@trololo55: A niech montują nawet potrójne.
Tu nie chodzi o to że ta 340i ma podwójne tylko że ma je po dwóch stronach a nie po jednej.

Mam 2,2l w rzędzie i fabryczną dwururkę po jednej stronie. W trybie emeryt spaliny lecą jedną końcówką, druga otwiera się jak wcisnę mocniej.
  • Odpowiedz
@anas_lex: Przy silniku rzędowym masz jeden kolektor dolotowy i jeden wylotowy.
Spaliny prowadzisz jedną rurą pod podwoziem i nic nie stoi na przeszkodzie żeby dać tłumik końcowy z podwójną końcówką.

Jeśli masz silnik V to masz dwa kolektory wydechowe. Możesz poprowadzić dwa osobne wydechy żeby nie trzeba było mijać się z wałem napędowym.
  • Odpowiedz
@xer78 wyjasnisz? Silnik R6 to 2x 3gary, tak naprawdę 2 kolektory. Z tego co się orientuję to układ 3w2w2 sprzyja pracy w średnim zakresie obrotow, podnosi moment. W porownaniu do 3w2w1. Układ np. 4w1 sprzyja wysokim obrotom, dlatego szlifierki motocyklowe maja tak. Moje moto mam mnóstwo momentu na dole i ma 4w2w1. Czemu w V8 miałoby to więcej sensu? Tam to po prostu wymóg, bo nie ma sensu łączyć wydechu tak
  • Odpowiedz
@kipowrot: A niech będzie 3w2w2 ale po co wyprowadzone na obie strony pod zderzakiem?
Chyba tylko po to żeby sugerować, że siedzi tam V8 bo jak sam zauważyłeś nie ma sensu łączyć.
  • Odpowiedz
@KiiK6: Mam 20 lat, od pierwszego dnia jeżdzę RWD, najlepiej E36 170KM, teraz E92 170KM i ani jednego wypadku/kolizji/przytarcia. a te barany nie umieją jeździc xD E36 nie teraz im specjalnie "#!$%@?łem", bo nie mieli włączonych "kogutów" ani nic a wiedziałem, że mnie chcą zatrzymać to gaz w podłogę i tyle mnie widzieli xD
  • Odpowiedz
@xer78: Ale tam nie ma komplikacji pod spodem - obie te końcówki wychodzą z jednego tłumika końcowego, który wisi w poprzek auta, więc od silnika, prawie pod sam zderzak idzie tylko jedna rura.
  • Odpowiedz
@xer78: Weż jeszcze pod uwagę układ turbo(pojedynczy np twinscroll, biturbo, twinturbo), bo to do niego jest podpięty downpipe i reszta wydechu.
I R6 i V6 mogą mieć rożne kombinacje, to 340i(silnik B58) ma jedno turbo, ale już np. N54, S55, S58(wszystkie to R6) mają twin turbo i w związku z tym 2x downpipe i "prawdziwy podwójny" wydech.
  • Odpowiedz