Wpis z mikrobloga

Kupiłem niedawno kurtkę Northface przecenioną o ok. 600 pln. Dostałem potwierdzenie przyjęcia zamówienia, a po kilku dniach następującą wiadomość:

Dzień dobry,

Z przykrością informuję iż nie jesteśmy w stanie zrealizować zamówienia ze względu na brak produktu.

Pytając z jakiej racji towar nie jest rezerwowany w momencie zakupu przez internet otrzymałem odpowiedź:

Niestety lecz zarezerwowany towar został przez przypadek sprzedany w sklepie stacjonarnym dlatego niestety nie mamy możliwości zrealizowania takiego zamówienia.

Miał ktoś podobną sytuację? Z tego co wstępnie wyczytałem przedsiębiorca nie ma podstawy prawnej umożliwiającej mu odstąpienia od umowy w razie braku dostępności sprzedanego towaru, a ja mogę się domagać finalizacji zamówienia.
#prawo #umowakupnasprzedazy #porady
  • 9
@Thsa: Nie można problemu niedostępności towaru rozwiązać jednym zapisem w regulaminie. Tego typu klauzule są niedozwolone. Mogli się zachować jak przystało na duży i poważny sklep #intersport i zaoferować rekompensatę w postaci zniżki lub bonu.
@mr_creep: Jak kiedyś była drama z Dronami w Empiku i błędem cenowym to sprawdzałem, czy taki zapis jak w regulaminie Empiku nie jest klauzulą niedozwoloną, z tego, co pamiętam na tamtą chwilę nie był uznany za kaluzulę abuzywną. Jeżeli nic się nie zmieniło w tym zakresie to niestety, ale jest to podstawa do cofnięcia zamówienia.

Zawsze można zgłosić swoje wątpliwości do UOKiK, może uznają to za niedozwoloną praktykę.