Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #kiciochopyta
Drogie Miruny, pytanko, kupiłem auto, 1.6 tdi CR z DPF, 60 kkm, 2013, auto stało na placu ponad rok, chciałem się zapytać jakie zabiegi powinienem wykonać zanim przejdę do eksploatacji, jakie filtry najlepiej wymienić, jakąś płukankę zrobić? Za wszelkie porady stokrotne dziękuję!
  • 17
  • Odpowiedz
@gucio3000: wymieniłbym wszystkie filtry, czyli paliwa, oleju, powietrza, kabinowy. Wymieniłbym większość płynów eksploatacyjnych - olej w silniku, paliwo z baku zlał i zalał świeżym, płyn chłodniczy, płyn wspomagania.
  • Odpowiedz
@gucio3000: olej, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy
rozrząd
filtr paliwa, kabinowy, powietrza
czynnik klimy ściągnąć i nabić (profilaktycznie)
sprawdzić akumulator i jak trzeba to wymienić
sprawdź wiek opon, jak od 2013 to dobrze wrzucić nowe
  • Odpowiedz
@gucio3000: Jak był przepalany, to standardowy serwis jak co roku. Jak nie, to… w sumie przez rok wiele złego nie powinno mu się stać. Możesz mu zrobić płukankę i sprawdzać dość często stan oleju, żeby sprawdzić, czy czasem go za szybko nie ubywa, co może sugerować zapieczone pierścienie. Chyba, że masz czas i chęci, to możesz zrzucać głowicę i wszystko po kolei sprawdzać na sucho.
  • Odpowiedz
@gucio3000: wymień filtry, które się powinno wymieniać po takim okresie, zrób płukankę + wymianę oleju na syntetyczny i ogień. Możesz też dolać preparat do czyszczenia wtrysków do paliwa - zawsze to taki dobry start i tyle. Przez pierwsze 1000km jeździj spokojnie by się potocznie mówiąc wszystko rozruszało - np. łożyska w kołach bo przy butowaniu mogą Ci szybko paść.
  • Odpowiedz
a wiesz w jakim stanie są, że jezteś pewien, że nie musisz je wymieniać? To też część eksploatacyjna przecież...

@jempierozki: toż to zwykłe teoretyzowanie, nic więcej. Bardzo dużo aut kupowanych od handlarzy ma za sobą roczny postój bo były rozpieprzone, czas ubezpieczyciela i naprawy swoje trwa i jakoś jeżdżą bez cudowania na start... Nie ma sensu robić z tego filozofii bo to nie jest jakiś skomplikowany temat.
  • Odpowiedz
no ale co za problem wymienić? Nie kosztuje to jakoś dużo, a będzie miał spokój na dłuuugie lata

@jempierozki: no chyba jesteś nienormalny xD no problemem jest jakieś średnio 1500zł + robocizna. Po co wymieniać 100% sprawne elementy auta na zapas? Jak zacznie wyć i mieć luzy to się wymienia. Taka jest procedura jeśli chodzi o łożyska kół, od postoju się nie psują.
  • Odpowiedz
problemy z czytaniem ze zrozumieniem? Nigdzie nie pisałem o łożyskach, cały czas odnosze się do świec...

@jempierozki: moja odpowiedź jest nadal aktualna. Zależnie od modelu kosztuje to koło 500-2000zł łącznie. Szczególnie świecom żarowym od postoju NIC się nie dzieje - wymiana totalnie bez sensu. Już prędzej łożyska padną tak ja pisałem.
  • Odpowiedz
@jempierozki: całkowity koszt + wymiana świec BERU w 1.6 TDI to 300-500zł. Nadal bez sensu jest to wymieniać i wyrzucać cos koło 400zł w błoto skoro fabryczne potrafią wytrzymać bardzo dużo odpaleń i przebiegi rzędu 500 000km...
  • Odpowiedz