Wpis z mikrobloga

Paweł i Bjorn testują dwa popularne elektryki na trasie. Oba bez aktywnego chłodzenia baterii.

VW e-Golf 35,8 kWh
Nissan Leaf 40 kWh ( po update naprawiającym rapidgate )

Trasa ponad 500 km, zimą, samochodami o niskim zasięgu Jakie problemy mogą pojawić się po drodze?
Planowana średnia prędkość maksymalna 90km/h.

TLTR:
Pojawiają się dziwne problemy z ładowarkami - nagle potrafią przestać ładować. (różne ładowarki, oba samochody mają ten problem ), trzeba pilnować ładowania :|
Trzeba liczyć się z uszkodzonymi ładowarkami i kolejkami ( Superchargery mają więcej stanowisk )
Leaf ma ładowanie z pełną prędkością do 65%, VW aż do 80%
Leaf zimą szybko ma ograniczony aktywny tempomat, VW ma podgrzewany radar, ale przy mocnym śniegu też sobie nie radzi.
Rapidgate naprawiony - po kilku sesjach prędkość ładowania spada ale już tylko do ~30-32kW z 45kW. Ale baterie nadal >50°C. Golf ładuje się z 38kW
Wygrał:


#tesla #volkswagen #egolf #nissan #nissanleaf
L.....m - Paweł i Bjorn testują dwa popularne elektryki na trasie. Oba bez aktywnego ...
  • 2
jeszcze klika lat i niemcy zjedza tesle sorry


@leftfinger: na rynku jest miejsce zarówno dla Tesli jak i VW.

Ba, sam CEO VW mówi o tym że celują w "te drugie 50%" rynku, gdzie to pierwsze to rynek zagospodarowany przez Teslę.

Right now market share is 50 percent Tesla and 50 percent everyone else. Who is going to win the other 50 percent?


https://www.motortrend.com/news/volkswagen-ceo-scott-keogh-interview/