Wpis z mikrobloga

@pan-audytor: Widzę, że nadal podają Warsteinera :) Doskonały pils, klasa światowa. Nie przynosi Niemcom wstydu.
Dziwi mnie natomiast trochę tłumaczenie - widział kto określenie na żywność "comestibles"? Ja po angielsku, nie chwaląc się, mówię dobrze - ale musiałem sprawdzić w słowniku. "All manner of comestibles" brzmi dla mnie mało naturalnie.
  • Odpowiedz
@xan-kreigor: nie do konca porazka, jesli koszt programu Airbusa A380 to bylo ok. 15-20bln euro a jest zamowione ok. 240 sztuk po $450mln kazda to rachunek jest prosty. Tym bardziej ze program ma byc docelowo do 2030 roku, przynajmniej najwiekszy klient tego modelu- Emirates, sklada zamowienia na dodatkowe 30-40szt. pod warunkiem ze bedzie on prowadzony przynajmniej do tego roku.
Poza tym od 2020 bedzie wprowadzana odswiezona wersja "A380plus" oferujaca 13% spadek
  • Odpowiedz
@saintt: mnie zawsze zastanawia jakim cudem w skrzydłach samolotu mieści się aż tyle paliwa, przecież patrząc na nie one są strasznie cienkie... wiem ze duża powierzchnia robi swoje, po prostu zawsze mam problem z wyobrażeniem sobie ich pojemności
  • Odpowiedz
@MuchomorSromotnikowy: efekt skali, porównujesz ich grubość do ogromnego kadłuba, gdybyś porównał do ogromnej wanny, do której wchodzi w #!$%@? wody to okazałoby się że są grubsze ze 3 - 4 razy od tej wanny, a do tego dużo dłuższe. Skoro do takiej wanny wchodzi w #!$%@? wody a skrzydło jest grubsze 4x od niej i dłuższe pewnie z 25x, skrzydła są 2 co daje: 2x4x25 = minimum 200 wielkich wanien paliwa
  • Odpowiedz