Wpis z mikrobloga

Siema, mam pytanie do mirków posiadających motocykle w Polsce. Chciałem zapytać:
- jaki jest koszt użytkowania/serwisu prostego zwykłego motocykla turystycznego, czy osoba zarabiająca 3k utrzyma małe auto i motocykl? (auto juz mam)
-Czy można to porównać np do kosztów utrzymania małego auta? Czy wychodzi drożej/taniej?
-Ile realnie trwa sezon w Polsce.
- jak w waszych miastach z kulturą na drodze w stosunku do motocyklistów?
-Jaki idioto odporny motocykl dla amatora na początek polecacie?

przepraszam jeśli jakieś pytania są głupie ale planuje na wiosnę kupić motocykl i staram się zebrać jak najwięcej inofrmacji

#motocykle
  • 15
  • Odpowiedz
Jak dzisiaj znowu mi nie da tej umawianej kwoty (a na 90% wiem że nie da) to pytam czy bluze firmową oddac mu od razu czy przywieźć wypraną.


@mefis_Radom: Dlatego aby mieć jaki kolwiek punkt odniesienia zaproponowałem porównanie kosztów utrzymania auta do motocykla
  • Odpowiedz
@PonuryMruk: Auto autu też nie równe. Osobiście się zajmuję samochodami i są auta do których lejesz paliwo, placisz oc, przeglad zmieniasz olej i jedziesz, a sa do ktorych w rok 10k wsadzisz. Lepiej napisz o budzecie wolnym na zakup naprawy, serwis. bedzie to bardziej miarodajne
  • Odpowiedz
jaki jest koszt użytkowania/serwisu prostego zwykłego motocykla turystycznego


@PonuryMruk: zależy od wieku i awaryjności tego sprzętu. Sprawdź części eksploatacyjne danego motocykla na allegro, klocki to zazwyczaj 200zł, olej z filtrem 120zł, OC około 200zł. Jak coś dziwnego się nie #!$%@? to w roku w 1k pln na samą eksploatację i opłaty się zmieścisz. Motocykle to jednak o wiele więcej, strój, akcesoria itd.

Czy można to porównać np do kosztów utrzymania małego
  • Odpowiedz
@PonuryMruk: no to koszty eksploatacji mogą być jednak wyższe przy moto za 5-6k
Przy takim budżecie mile widziane własne zaangażowanie w naprawy, a z pytań wnoszę, że raczej średnio może z tym być. W tej kasie celowałbym w Hondy, może NTV650 (jeśli ma być turystycznie) albo CBF600. W zasadzie przy tej kasie nie ma co kręcić nosem, kupić coś, co będzie w dobrym stanie ;)
  • Odpowiedz
@PonuryMruk: motocykl jeść nie woła, koszty:
- łańcuch 500zł
- opony 800zł
- regulacje ~1000zł
- olej/filtry 150zł
- smar 50zł
Nie wszystko od razu i na raz.
Jeżeli miałbyś sprawne moto i ciuchy, to utrzymanie wg mnie jest tanie.
Koszt zakupu to problem, moto za 6k nie będzie idealne, do tego ciuchy to minimum 2000zł.
  • Odpowiedz
@PonuryMruk:

jaki jest koszt użytkowania/serwisu prostego zwykłego motocykla turystycznego, czy osoba zarabiająca 3k utrzyma małe auto i motocykl? (auto juz mam)

Serwis motocykla to u mnie średnio koszt 1000-1500 zł rocznie + OC + opony co 2 lata, zależy od twojego stylu jazdy. Jeśli zamierzasz się torować, uderzać w tor poznań co weekend to opony zmieniasz często. Zależy też jak stawiasz na bezpieczeństwo, ja opon dłużej niż 2 sezony nie trzymam
  • Odpowiedz
@PonuryMruk:
Zależy, musisz mieć gdzie go trzymać, czyli strzeżony, podziemny, garaż nieocieplany, garaż ocieplany, najtańsza opcja 50 zł miesięcznie (zależy od miasta) pod wiatą, najdroższa, zgaduję, że np. 300 zł

Ciuchy, takie nie najtańsze, tekstylne, przewiewne + kask = (sklepy dają rabat do 10-15% max) to jakieś 2200 zł (kask hjc i np. kurtka seca venti uno + inne ciuchy)
(najtańsza opcja to np. 1600 zł, nie warto, choć pewnie da
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@PonuryMruk:

- jaki jest koszt użytkowania/serwisu prostego zwykłego motocykla turystycznego, czy osoba zarabiająca 3k utrzyma małe auto i motocykl? (auto juz mam)

Koszta utrzymania zależą od motocykla, pojemności, marki, etc. ale generalnie będą podobne do małego samochodu.
Olej z filtrem powiedzmy 150 zł
Filtr powietrza 30-50
Świece 80-200 zł, zależy ile cylindrów i jakie świece
Napęd, łańcuch z zebatkami 600-800 zł
Opony komplet w zasadzie 600-800 zł w górę
Regulacja zaworów
  • Odpowiedz
@PonuryMruk: Najgorsze jest to, że jak coś w aucie się popsuje, to wchodzisz na google lub youtube i po angielsku/polsku masz kupę informacji czy nawet dokładnych filmików jak coś wymienić - sprzęgło, diagnostyka OBD, rozrząd, świetne katalogi części i możesz samemu brać się na naprawę. A w motocyklach jest trudniej. Części drogie, materiałów mało i setki technicznych sztuczek.
  • Odpowiedz
@MotorMichael: Zawsze myślałem, że z motocykle jest dużo łatwiej naprawiać na własną rękę.
Samochodu nie ruszalem poza wymianą klocków hamulcowych. A aktualnie motocykl posiadam w pokoju, w cześciach (malowanie ramy i renowacja/odbudowa wszystkich elementów) - taki projekt przez zimę.
  • Odpowiedz
@DMMotoAdventures: No tak, zgadza się naprawić jest łatwiej, bo masa i śruby mniejsze, ale materiałów jest mniej, więc nie wiadomo często od czego zacząć. Mówię z perspektywy kogoś, kto w aucie już sporo zrobił, kiedyś remontował motocykle z PRL i chińskie wynalazki, a teraz chciałby wziąć się za samodzielny serwis współczesnego japońskiego motocykla.
  • Odpowiedz
@MotorMichael: Może moje zdanie jest takie, a nie inne bo mam styczność tylko z idiotoodpornymi konstrukcjami, które naprawia się "młotkiem". Większość motocykli ma coś wspólnego z enduro/turystyczne. Wszystkie lata 90'.

Materiałów wydaje mi się że jest sporo, wpisów na forach, instrukcji, filmików na yt, serwisówek. Chyba, że masz jakiś mniej popularny sprzęt, lub nowy model do którego nie ma fajnej serwisówki.
  • Odpowiedz
@PonuryMruk:

- jaki jest koszt użytkowania/serwisu prostego zwykłego motocykla turystycznego, czy osoba zarabiająca 3k utrzyma małe auto i motocykl? (auto juz mam)

-Czy można to porównać np do kosztów utrzymania małego auta? Czy wychodzi drożej/taniej?
-Ile realnie trwa sezon w Polsce.
- jak w waszych miastach z kulturą na drodze w stosunku do motocyklistów?
-Jaki idioto odporny motocykl dla amatora na początek polecacie?

Wszystko zależy ile w rzeczywistości masz kosztów. jeśli
  • Odpowiedz