Aktywne Wpisy
daeun +17
Ytarka +64
Nawiazując do tego wpisu
TADAAAAM (ʘ‿ʘ)
(。◕‿‿◕。)
#czujedobrzeczlowiek #chwalesie #remontujzwykopem #mieszkanie #remont #kuchnia #takbylo
TADAAAAM (ʘ‿ʘ)
(。◕‿‿◕。)
#czujedobrzeczlowiek #chwalesie #remontujzwykopem #mieszkanie #remont #kuchnia #takbylo
Jednak z moim doświadczeniem troche boje się podejmowanych decyzji, które później może być piekielnie ciężko cofnąć bez przepisywania połowy gry dlatego szukam porady.
Jako, że nie chciałbym, żeby wszystko było client side liczone, a reszta graczy miałaby uwieżyc w to co każdy wysyła wymyśliłem coś takiego:
Gracz-Host <---> Server <---> Gracz1
Gracz-Host <---> Server <---> Gracz2
Gracz-Host <---> Server <---> Gracz3...
Jako, że serwerem jest C# apka wydaje mi się, że bardzo ciężko byłoby kontrolować graczy. Przede wszystkim wszelkie skrypty liczące ruch musiałbym mirrorować na serwerze. Nie mówiąc o danych dotyczących mapy, liczeniu kolizji etc., więc wymyśliłem, że jeden z graczy będzie hostem i to "on będzie miał racje", a reszta graczy do niego będzie wyrównywać.
W takim przypadku w ostateczności mógłbym hostować gry z hostem nie-graczem, który tylko będzie obsem i zapewnić uczciwą rozgrywke. Jednak wydaje sie to super obciążającym wyjściem i tylko niektóre gry byłbym wstanie hostować.
Jednak zachowuje cały szereg zalet posiadania serwera - przekazywanie hosta, reconnecty, cały ruch przechodził by przez hosta, nikt by nie znał swoich adresów i wiele więcej. Wadą jest, że jeśli nie ja będę hostował gre to muszę zaufać hostowi... do tego każdy lag po stronie hosta będzie lagiem dla reszty.
Co o tym myślicie? Są jakieś inne sensowniejsze rozwiazania dla Unity?
#gamedev
Może być lipa z pingiem i ogólną synchronizacją jeśli to dynamiczna gra.
@Mattiopl: Nie znam się za bardzo na pisaniu takich rzeczy, ale czy to że jeden z graczy "ma zawsze rację" nie da dużego pola manewru dla różnego rodzaju cheatów dla hosta? Myślę że mimo wszystko na serwerze powinieneś robić sprawdzenie czy np. gracz nie poruszył się za
Aktualne rozwiazanie zaklada ze bedzie w stanie ruszyć unity w headless mode (bez grafiki) po stronie serwera i zrobic hosta nie-gracza, co nie powinno wymagac wielu zmian. Wiec jest opcja na hostowanie gier po mojej stronie, ale jeszcze