Bujam się ze zwrotem z #allegrosmart od kilku miesięcy. Zwrot reklamowany jako darmowy, ale niestety nie w tym przypadku. Kupiełem, odesłałem i... paczka wróciła. W "dyskusji" trójstronnej" na allegro sprzedawca kazał odebrać paczkę, odesłac ponownie za swoje pieniądze i zgłosić reklamacje na poczcie, bo on nigdy nie dostał awizo. Finalnie $$$ dostałem tylko za zakupy, a #pocztapolska reklamację odrzuciła, bo brak awiazo jest w ich usługch gratis...
Z perspektywy powiem: jak macie taką sytuację to lepiej mieć sprawę w 4 literach - odesłaliście - rządajcie zwrotu pieniędzy, a sprzedawca niech sobie paczke szuka sam... Ja tylko się najeździłem na pocztę, wystałem w kolejkach i wydałem pieniądze (wiecie, że jak paczka się odbije to trzeba też zapłacić za odbiór?).
Najgorsze jest to, że #allegro ma sprawę gdzieś i mimo moich próśb i kliknięcia "poproś allegro o pomoc", od miesiąca cisza. Taka sytuacja.
@kszonek: Generowanie etykiet opiera się o podsystem e-zwrotów e-nadawcy. Po nadaniu wysyłana jest informacja do adresata o wysłanej przesyłce. Wiadomość zawiera nr przesyłki i jej rodzaj wraz z datą nadania, i może być w formie sms-a lub e-maila (albo obydwu naraz). Awizo także jest elektroniczne w postaci sms-a lub e-maila, nie ma papierowego.
ps. Brak adresu e-mail na etykiecie nie jest problemem, te dane są przekazywane do systemu centralnego Poczty Polskiej
@pcela: Też mi się tak wydaje, przy zwrotach inpostu tak to działa, że zarówno ja jak i sprzedawca dostajemy powiadomienia. W przypadku nadania zwrotu etykietą poczty polskiej generowaną z #allegro nic nie dostałem - sprzedawca podobno też nie. W ten sposób paczka wróciła. Co ciekawe, dostałem papierowe awizo powtórne, pierwotnego nie.
System #allegro trochę tu kuleje, ale też kuleje podejście do klienta, bo nie mam żadnej informacji od #allegro jak taka
@kszonek: Co pokazywał emonitoring? Będzie tam informacja o wysłaniu powiadomienia sms lub e-mail.
Jeżeli w systemie był podany nieprawidłowy nr telefonu (weryfikowane jest tylko poprawność formalna nr i czy jest to nr komórkowy, ale nie czy taki nr istnieje), to system nie będzie w stanie wysłać powiadomienia lub wyśle jej pod błędny numer.
Jak adresat rzeczywiście nie został poinformowany o przesyłce, to powinny ci zwrócić koszty przesyłki.
@pcela: Niestety nie zrobiłem screena, a amonitoring już zniknął :/ Były tam dwa monity z informacją, że przesylka awizowana. Nic konkretnego dotyczącego sms/mail nie było napisane, tylko standardowe "przesyłka awizowana". Po powrocie do mnie, pojawiło się, że przesyłka awizoana i tydzień później "przesyłka awizowana powtórnie" W skrzynce znalazłem tylko jedno papierowe awizo (powtórne), pierwszego nie miałem., maila i smsa też nie. Sprzedawca twierdzi, że nie miał żadnego awizo/maila/smsa.
@pcela: Nadawcą byłem ja, przynajmniej tak napisane było na liście przewozowym, który wygenerowany był z portalu allegro. Na liście widniało też, że przesyłka niestemplawana, opłata przerzucona na allegro.pl.
Reklamację na poczcie złożyłem w dniu odbioru przesyłki. Wypełniłem druczek ze strony, po jakimś czasie dostałem odpowiedź pisemną, że reklamacja odrzucona.
Regionalny Dział Obsługi klientów w Rzeszowie. Reklamacja złożona 19.11.2018, Odmowa przyszła 18.12.2018. W uzasadnieniu była historia paczki, daty z trackingu i co się z paczką działo. Żadnych konkretów.
Aktywne Wpisy
18+
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Z perspektywy powiem: jak macie taką sytuację to lepiej mieć sprawę w 4 literach - odesłaliście - rządajcie zwrotu pieniędzy, a sprzedawca niech sobie paczke szuka sam... Ja tylko się najeździłem na pocztę, wystałem w kolejkach i wydałem pieniądze (wiecie, że jak paczka się odbije to trzeba też zapłacić za odbiór?).
Najgorsze jest to, że #allegro ma sprawę gdzieś i mimo moich próśb i kliknięcia "poproś allegro o pomoc", od miesiąca cisza. Taka sytuacja.
Generowanie etykiet opiera się o podsystem e-zwrotów e-nadawcy. Po nadaniu wysyłana jest informacja do adresata o wysłanej przesyłce. Wiadomość zawiera nr przesyłki i jej rodzaj wraz z datą nadania, i może być w formie sms-a lub e-maila (albo obydwu naraz).
Awizo także jest elektroniczne w postaci sms-a lub e-maila, nie ma papierowego.
ps. Brak adresu e-mail na etykiecie nie jest problemem, te dane są przekazywane do systemu centralnego Poczty Polskiej
Też mi się tak wydaje, przy zwrotach inpostu tak to działa, że zarówno ja jak i sprzedawca dostajemy powiadomienia. W przypadku nadania zwrotu etykietą poczty polskiej generowaną z #allegro nic nie dostałem - sprzedawca podobno też nie. W ten sposób paczka wróciła. Co ciekawe, dostałem papierowe awizo powtórne, pierwotnego nie.
System #allegro trochę tu kuleje, ale też kuleje podejście do klienta, bo nie mam żadnej informacji od #allegro jak taka
Co pokazywał emonitoring? Będzie tam informacja o wysłaniu powiadomienia sms lub e-mail.
Jeżeli w systemie był podany nieprawidłowy nr telefonu (weryfikowane jest tylko poprawność formalna nr i czy jest to nr komórkowy, ale nie czy taki nr istnieje), to system nie będzie w stanie wysłać powiadomienia lub wyśle jej pod błędny numer.
Jak adresat rzeczywiście nie został poinformowany o przesyłce, to powinny ci zwrócić koszty przesyłki.
Nie wiem kto
Kliknij w "szukaj" przy "b) Szukaj przesyłki o podanym numerze w dłuższym okresie (9 miesięcy)".
Tak wyglądał tracking:
https://emonitoring.poczta-polska.pl/?numer=00259007738430453312
Reklamacja na poczcie (o ile byłeś formalnie jej nadawcą). Jak nadawcą było Allegro to reklamacja do nich, a oni reklamują na poczcie.
Reklamację na poczcie złożyłem w dniu odbioru przesyłki. Wypełniłem druczek ze strony, po jakimś czasie dostałem odpowiedź pisemną, że reklamacja odrzucona.
Trzeba było się odwołać. Jak uzasadnili odmowę?
Ps. Gdzie rozpatrywali twoją reklamację?