Wpis z mikrobloga

Cześć Mireczki spod tagu #pixelart i #gamedev
Chciałem wam pokazać coś nad czym pracuję od kilku dni. Może znacie grę NIUM, która posiada bardzo ciekawy styl graficzny, który śmiało można nazwać trójwymiarowym pixelartem. Technika jest prosta i stara jak świat, ale tworzenie tego typu grafiki przewyższa upierdliwością dzierganie na drutach. Kończąc już - pracuję nad edytorem, który ułatwiłby tę czynność.

ps: nie - to nie są voxele.
rezoner - Cześć Mireczki spod tagu #pixelart i #gamedev
Chciałem wam pokazać coś nad...

źródło: comment_yaLctrd9OGcYtzuLYF37lCe7ieITeBsu.jpg

Pobierz
  • 26
  • Odpowiedz
@rezoner: wiem jak wygląda rysowanie obrazków w silnikach, ale gra która pokazałeś pozwala na obracanie kamera itp - czyli będziesz też generował oteksturowane obiekty lub tekstury do położenia? Planujesz też wsparcie dla elementów nachylonych pod kątem innym niż 90st względem podłoża?
  • Odpowiedz
@powaznyczlowiek: nie ułatwi, efekt wizualny jest zajebisty, ale obliczeniowo to jest koszmarnie złe, bo każdorazowo wyświetlasz zamiast jednego sprite np 10 albo 20 w zależności z ilu warstw składa się twój obiekt.
  • Odpowiedz
@Neurohaox: Dlatego daje też eksport do poskładanego sprajta. Niemniej można to sobie zoptymalizować używając mesha składającego się z wielu warstw, wtedy to tylko jeden draw call I openly/webgl nie poczuje nawet różnicy.
  • Odpowiedz