Cześć Mireczki spod tagu #pixelart i #gamedev Chciałem wam pokazać coś nad czym pracuję od kilku dni. Może znacie grę NIUM, która posiada bardzo ciekawy styl graficzny, który śmiało można nazwać trójwymiarowym pixelartem. Technika jest prosta i stara jak świat, ale tworzenie tego typu grafiki przewyższa upierdliwością dzierganie na drutach. Kończąc już - pracuję nad edytorem, który ułatwiłby tę czynność.
@rezoner: wiem jak wygląda rysowanie obrazków w silnikach, ale gra która pokazałeś pozwala na obracanie kamera itp - czyli będziesz też generował oteksturowane obiekty lub tekstury do położenia? Planujesz też wsparcie dla elementów nachylonych pod kątem innym niż 90st względem podłoża?
@powaznyczlowiek @rezoner: Zdaje się że to są płaszczyzny (płaskie obrazki) ułożone nad sobą w trójwymiarowej przestrzeni w formie wafla?
Efekt jest fantastyczny, ale zdaje się, że nawet gość który to wymyślił sam przyznawał że to jest bardzo pracochłonne, więc tym bardziej plusik się należy.
@powaznyczlowiek: nie ułatwi, efekt wizualny jest zajebisty, ale obliczeniowo to jest koszmarnie złe, bo każdorazowo wyświetlasz zamiast jednego sprite np 10 albo 20 w zależności z ilu warstw składa się twój obiekt.
@Neurohaox: Dlatego daje też eksport do poskładanego sprajta. Niemniej można to sobie zoptymalizować używając mesha składającego się z wielu warstw, wtedy to tylko jeden draw call I openly/webgl nie poczuje nawet różnicy.
@powaznyczlowiek: no ale jak ci ma ułatwić robotę, skoro normalnie np. zajmujesz się jednym spritem w przestrzeni 2d, a tu zajmujesz się kompletem spritów w przestrzeni 3d? :>
Pozytywny Sutener jest już zajęty przez bułę ale przydałaby się nowa ksywka dla talerzyka ćpanculi. To powiecie na marzący sutener czy rozmarzony sutener albo uśmiechnięty sutener? Piszcie swoje sugestie i jutro zrobimy ankietkę na nową ksywkę dla talerzyka #famemma #primemma
Chciałem wam pokazać coś nad czym pracuję od kilku dni. Może znacie grę NIUM, która posiada bardzo ciekawy styl graficzny, który śmiało można nazwać trójwymiarowym pixelartem. Technika jest prosta i stara jak świat, ale tworzenie tego typu grafiki przewyższa upierdliwością dzierganie na drutach. Kończąc już - pracuję nad edytorem, który ułatwiłby tę czynność.
ps: nie - to nie są voxele.
źródło: comment_yaLctrd9OGcYtzuLYF37lCe7ieITeBsu.jpg
PobierzOprócz tego pozwolę też na eksport gotowych spritesheet'ów.
@powaznyczlowiek @rezoner: Zdaje się że to są płaszczyzny (płaskie obrazki) ułożone nad sobą w trójwymiarowej przestrzeni w formie wafla?
Efekt jest fantastyczny, ale zdaje się, że nawet gość który to wymyślił sam przyznawał że to jest bardzo pracochłonne, więc tym bardziej plusik się należy.
źródło: comment_WIhJtkP8twg6rDtEgUrZzHy3h0zb1gbZ.jpg
Pobierz