Wpis z mikrobloga

Czy jeżeli sprzedawca internetowy wprowadził mnie w błąd upierając się, że model wysłanego przedmiotu jest zgodny z moim zamówieniem a rzeczywiście tak nie było (inne zdjęcia, nr produktu do innego modelu i firmy), od razu odesłałem produkt i teraz moje pytanie sprzedawca powinien odesłać mi pieniądze za koszta przesyłki powrotnej?

Prawo konsumenta mówi, że zwraca się koszta zakupu i wysyłki, a jeżeli sprzedawca podaje, że zwrot pokrywa sprzedający to tego już nie zwraca, ale co w przypadku gdy sprzedawca wprowadził w błąd konsumenta?
#pytanie #pytaniedoeksperta #prawo #prawokonsumenckie
  • 7
@Adams_GA: ogólnie to jest kwestia czy jest do dogadania czy chce negatywa, nie mam ochoty płacić za błędy sprzedawcy a to 20zł bo większa paczka była inna sprawa jak chcę zwrócić produkt który jednak nie był taki jaki myślałem wtedy jest jasno napisane zwrot pokrywa kupujący

@darek-jg: generalnie zwrócił mi za produkt, nie zwrócił za przesyłkę w pierwszą stronę, a teraz jeszcze dochodzi kwestia drugiej przesyłki
rękojmia chyba mi się
@darek-jg: a z rękojmią nie jest tak, że działa wtedy kiedy są wady produktu? tutaj była pomyłka produktu albo błąd na stronie
to piszę ostatniego maila, a jak nie to jutro leci negatyw zobaczymy może allegro się udzieli

ehh jak ja nie lubię naszego zagmatwanego prawa... generalnie masz rację zwrot robię ja jeżeli napisał, a napisał tak, tylko 32 trochę wyklucza to, ale to inna bajka, zostaje jeszcze KC ale tam
@snajp511: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Wada fizyczna to niezgodność produktu z umową. Dochodzi do niej w szczególności wtedy, gdy rzecz:

nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć – np. telefon przerywa połączenia, naczynie żaroodporne pęka pod wpływem wysokiej temperatury; nie ma właściwości, o których konsument został zapewniony przez sprzedawcę lub reklamę – np. urządzenie medyczne nie ma właściwości leczniczych opisywanych przez pracownika sklepu;


Konsument składający reklamację powinien na koszt sprzedawcy dostarczyć wadliwą
@darek-jg: no właśnie wydaje mi się, że tu nie mogłem rozpatrywać to jako wady produktu wszystko z nim było ok w końcu deska sedesowa była kompletna, działająca ale od innego modelu nawet i by można było ją pewnie zamontować, problem był ze sprzedawcą, że wciska mi kit a nie sprzedawany produkt, ale mniejsza z tym ślę maila daje czas na odpowiedź do godziny 12 a jak nie to leci negatyw i