Wpis z mikrobloga

Ilość wyprodukowanych samochodów w FSO w latach 1951-1973. Widać jaka to była manufaktura przed rewolucją związaną z licencją na kredensa, dzięki której znacząco unowocześniono metody produkcji z włoską pomocą. Swoją drogą chciałbym wiedzieć jak wyglądała codzienna praca zakładu, w którym powstaje 1500 samochodów rocznie składanych w większości z radzieckich części(całkowicie polska Pobieda zwana Warszawą to rok 1956, a aż do połowy 1953 było 100% radzieckich części).

1951 - 75 (Warszawa 75)

1952 - 1575 (Warszawa 1575)

1953 - 1563 (Warszawa 1563)

1954 - 1678 (Warszawa 1678)

1955 - 4015 (Warszawa 4015)

1956 - 6105 (Warszawa 6105)

1957 - 10 220(Warszawa 10 020, Syrena 200)

1958 - 13 833 (Warszawa 13 173, Syrena 660)

1959 - 18 350 (Warszawa 15 340, Syrena 3010)

1960 - 18 850(Warszawa 14 825, Syrena 4025)

1961 - 18 572(Warszawa 13 650, Syrena 4922)

1962 - 20 246(Warszawa 14 636, Syrena 5610)

1963 - 21 742(Warszawa 13 422, Syrena 8320)

1964 - 22 976(Warszawa 13 455, Syrena 9521)

1965 - 27 534(Warszawa 15 726, Syrena 11 808)

1966 - 31 128(Warszawa 17 774, Syrena 13 354)

1967 - 29 093(Warszawa 15 175, Syrena 13 843, 125p 75)

1968 - 41 064(Warszawa 17 780, Syrena 16 183, 125p 7101)

1969 - 50 442 (Warszawa 17 683, Syrena 18 023, 125p 14 736)

1970 - 68 564(Warszawa 16 232, Syrena 20 346, 125p 31 986)

1971 - 90 969(Warszawa 13 500, Syrena 25 117, 125p 52 352)

1972 - 89 531(Warszawa 12 803, Syrena 17 000, 125p 59 728)

1973 - 90 206(Warszawa 4266, 125p 82 853, 127p 2697, 132p 390)

#samochody #fso #ciekawostki #historia
W.....c - Ilość wyprodukowanych samochodów w FSO w latach 1951-1973. Widać jaka to by...

źródło: comment_iielnLUHv1FOxEcR4jeV5vYSd8RErm4x.jpg

Pobierz
  • 46
ale na tyle duże że nie wszystko do wszystkiego pasowalo. Skutkiem było to że auta miały nieznacznie różne pojemnosci, a co za tym idzie też moc


@innovate81:
Gówno prawda z tym ostatnim - różnice są zbyt małe, żeby to miało wpływ na pojemność - to jest w 3 potędze wymiaru liniowego, policz sobie.
Dużo większy wpływ na moc ma wspomniane spasowanie - ucieczka kompresji, opory, zużycie oleju.
@yam-jest: słyszałem, że specjalnie kupili starszą wersję, żeby samochód sprzedawał się za granicą. Jedynym atutem względem włoskiego fiata miała być cena o chyba się udało, bo cała masa znalazła nabywców
@WszeborWlostowic: Jeśli FSO było manufaktura to obczaj jak składano tarpana XD gdzie elementy karoserii były ręcznie formowane. Pierwsze lata produkcji nie wypadają tragiczne jak na realia powojennej europy, w Anglii czy Niemczech różne firmy po wojnie wypuszczały podobną liczbę aut a sama warszawa przez pierwsze 8 lat była w miarę nowoczesnym samochodem. Tragedią to była syrena XD. Fiat dał wielki zastrzyk technologiczny i nawet nie chodzi tu o fso a o
@camaro98: No wiesz, pierwsze syrenki też były robione od a do z ręcznie, łącznie ze wszystkimi krągłościami. Palnik, szablony, młotki, worki z piaskiem i mokre szmaty, tyle wystarczało do zrobienia np. błotnika. Oczywiście taki stan nie trwał długo, tak nie da się produkować samochodów, ale nawet po przeniesieniu produkcji blach na tłocznię blacharze mieli co robić. W FSO, w FSR, w Nysie, wszędzie tam części blacharskie musiały być indywidualnie dopasowywane do
@DulGukat: tak jak piszesz, z Fiatem 125 przyszła technologia np. na papierowe filtry powietrza. Wcześniej wszystkie polskie samochody miały te mokre olejowe filtry powietrza. Z ciekawostek to pierwszym pojazdem z papierowym filtrem po Fiacie 125p był kombajn Bizon (walcowy filtr jest tej samej średnicy, tylko dłuższy).
@sysadmin: chyba nie mówisz w tym momencie o polskich samochodach. Przecież takie OHV czasami nie dojeżdżało do 100 tys. km bez remontu. To, że
@WodzNaczelny: Nie w 1946, tylko 1948 i Kreml nie kazał Polakom samodzielnie coś zrobić, tylko od razu powiedziano, że samochody polskie powinny być zunifikowane z radzieckimi na wypadek wojny, która cały czas wisiała w powietrzu. Dlatego np. silnik M-20 był stosowany w zarówno Pobiedach/Warszawach, jak i Gazach 69.
@yam-jest: Tylko jeszcze jedna kwestia: Fiat 1300/1500 nie był jeszcze wtedy autem przestarzałym, gdy podpisywaliśmy licencję, to był on w produkcji dopiero