Wpis z mikrobloga

Hejej Mirki, mam pytanie co do przechwytywania obrazu z kamery i pracy z takim obrazem.
Chciałem w ramach samorozwoju,pobawić się w filtrowanie kolorów w video (stream na żywo z kamery).
W jaki sposób pracować z takim czymś? Znalazłem pseudorozwiązanie - rysuje na canvasie podgląd wideo, badam kolory i rysuje kolejne wideo przefiltrowane, ale jest to super nieoptymalne. Chciałbym ominąć ten etap i (najlepiej) na wejściu filtrować/edytować obraz.
Macie może jakieś sugestie jak ugryźć taki temat?

#javascript #html5 #webdev
  • 4
@kurczepioro: Hm, myślisz?
Chciałem się pobawić (na trochę dalszym etapie) w rozpoznawanie kolorów i kształtów, może jakiś prosty czytnik barcodów. Myślałem o jakimś rozwiązaniu w stylu filtr dolnoprzepustowy, który zmniejszy ilość danych które będę przetwarzał. Np. z pewną tolerancją łapał kolor biały i czarny ->zamieniał na faktycznie biały i faktycznie czarny, a resztę odsiewał (lub zamieniał na np. 3 kolor). Rozwiązanie z canvasem powinno działać, ale mam wrażenie, że strasznie obciąża
@UrimTumim: Nie wiem czy jest inna opcja w JavaScript niż Canvas, jak znajdziesz to daj znać. :)
Możesz Canvasa nie wrzucać do DOM w ogóle, miej go tylko w pamięci JS to nie będzie się paintował.

Żeby wyłapać biały i czarny, to i tak musisz wszystkie pixele obrobić. :) (albo co dziesiąty i szukać potem między nimi, żeby zoptymalizować)

Zainteresuj się JavaScript GPU computing, to będziesz miał szybciej, jeśli będziesz miał