Wpis z mikrobloga

Mirki, może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego laptop zamula? Ma 4 lata, mam od początku wykupionego antywirusa, mam te programy do 'czyszczenia', nie trzymam na nim filmów czy wielu gigabajtów zdjęć. Mam tu materiały na studia a zainstalowane tylko GTA SA, autocada, arcgisa, corela i VLC.

Co sprawia że z miesiąca na miesiąc laptop działa wolniej, zacina się, nie jest w stanie wykonać prostych działań w wyżej wymienionych programach, mimo że kiedyś spokojnie mogłam w nich pracować i jeszcze słuchać muzyki w tle? Co zrobić żeby go odmulić? Nie znam się na tym kompletnie ;p a już mnie denerwuje że zacina się nawet przy próbie przeglądania obrazków w windows exploatorze xd

Mam Samsunga, procesor intel i5-3230M, 8GB ramu (dostępne 7,71GB), windows 8.1

#pytanie #pomocy #informatyka #laptopy #programista15k i nie wiem kogo mogłabym jeszcze zawołać

  • 59
spróbuj wyrzucić z partycji systemowej jakieś windowsy.old, calego cache, i inne tempy bo od tego głównie siada wydajność


@Sloiko-student_1: ta, od tego mu zawaliło RAM xD

Oddaj do serwisu...


@Joterini: xD

@asadasa: OP: na moje problem jest z zawaleniem RAM (7,7 GB zajęte xD chłopie, ja nie umiem zając więcej jak 5-6 GB a i to bo mam odpalone dwie wirtualizacje). Pokaż co masz w menedżerze zadań. i w
@hehenuanek: XDD dobra, nie umiem czytać. słusznie nie wierzyłeś. ''dostępne'' to nie to samo co ''zajęte'' xDDD dostępne jest 7,71gb, sorki. To w takim razie jeszcze gorzej chyba, że zamula?

@hehenuanek: Mam Norton Security, z tych programów to cc cleaner i odkurzacz (są złe?). Był czyszczony raz
@asadasa: dyski hdd mają to do siebie, że odczytywać dane mogą tylko wtedy gdy fizycznie głowica znajduje się nad danym sektorem na talerzu dysku, dlatego po pewnym czasie dyski te zaczynają zwalniać bo nie wyrabiają z ilością danch do odczytu. Polecam Ci zmienić dysk na ssd, który tego problemu ze zwalnianiem nie ma, jaką wielkość preferujesz to pomogę Ci coś w miare sensownego wybrać.