Wpis z mikrobloga

Mireczki, jestem jeszcze zielony w temacie B2B i mam kilka pytań.

Jeżeli mam możliwość otrzymać np. 10k na B2B netto to co to dla mnie oznacza? Do tych 10k otrzymam jeszcze VAT, który będę i tak musiał odliczyć, a dodatkowo od tych 10k jeszcze muszę odliczyć sobie koszty ZUSu (jeżeli jeszcze nie miałem DG i zmianiam pracodawcę to mogę liczyć na mały ZUS przez 2 lata), księgową, jakieś podatki, zdrowotne i inne haracze na 500+? Czyli ostatecznie z tych 10k zostanie prawie 8, dobrze liczę?

Druga sprawa - jak negocjować UoP? Jeżeli jest widełki to 10-12k netto na B2B, czy proponować najniższy próg 10k na UoP jako netto czy brutto? Wiadomo, że lepiej dla mnie netto, ale czy to przejdzie - razem z kosztami przekroczę srogo te 12k.

Przy umowie na co głównie uważać, mogą się zdarzyć jakieś kruczki w umowie? Firma wydaje się uczciwa, zatrudnia setki osób, wątpię, że z nieuczciwymi praktykami zebrali by tylu specjalistów. Czytam o tym cały dzień, dajcie jakieś protipy ( ͜͡ʖ ͡€)

#b2b #it #pracait #praca #firma #dg #ksiegowosc #biznes
  • 6
  • Odpowiedz
@ZoNKeR:
1. Dokładnie. Z VATU też możesz zejść fakturami więc może coś z tego Ci zostanie.
2. Nie porównuj brutto tylko wartość kosztów pracodawcy do UOP. 10k Brutto na UoP to 12048 kosztów pracodawcy więc więcej niż 10k brutto ciężko Ci będzie ugrać.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ZoNKeR: netto na FV negocjuj tyle ile wynoszą koszty pracodawcy na UoP. Przy 10k netto na dużym zusie zostanie Ci na czysto ok 7k.

Na umowie zwracaj uwagę na odpowiedzialność i kary, czy jest płatna "przerwa od świadczenia usług" i jakiś odpowiednik chorobowego. Jeśli "klient" nie zgodzi się na nie to przy negocjacjach stawki weź odpowiednią poprawkę. Pamiętaj, że formalnie jako przedsiębiorca odpowiadasz całym majątkiem. Na UoP do 3 wypłat, jeśli
  • Odpowiedz