Wpis z mikrobloga

konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 183
Tak się zastanawiam #rozkminy , że w czasie gdy trwa nagonka na kierowców diesli, że hurr durr #ekologia #smog itd nikt nie robi porządku z transportem publicznym opartym na autobusach rodem z lat 80 a nawet 70?? #policja i #itd odwraca wzrok w drugą stronę. Lepiej stanąć z suszarką ()
Jeździ (a raczej toczy się) to gówno po #polskiedrogi , wożąc często młodzież i dzieci do szkół, nie spełnia żadnych norm, przechodzi coroczny przegląd techniczny tylko dlatego, że stacja kontroli pojazdów należy do tego samego właściciela i diagnosta raczej musi przystawić pieczątkę.
#niepopularnaopinia #transport #autobusy
a.....k - Tak się zastanawiam #rozkminy , że w czasie gdy trwa nagonka na kierowców d...

źródło: comment_LZmd8dfTUkKUIDVEf6UHU9bSUKQ3HHkE.jpg

Pobierz
  • 41
  • Odpowiedz
@ameliniowyguzik: Różnica jest taka, że te trupy jeżdżą po wsiach gdzie jest mały ruch, do tego raz na godzinę albo i rzadziej - to nie jest istotny problem. Nawet jak zakopci, to zaraz przewieje, a zanim przyjedzie znowu - minie sporo czasu. W mieście ruch jest ciągły i zanieczyszczenia się kumulują, dlatego muszą być inne normy.
  • Odpowiedz
@ameliniowyguzik: u mnie w regionie takich autobusów nie ma.. Ale jeżeli coś takiego widzisz, zadzwoń na policję. Mają obowiązek pojechać zrobić kontrolę. Coś w stylu "Autobus który wiezie dzieci ewidentnie wygląda na niesprawny, boję się o osoby nim poruszające się" I po temacie.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@ameliniowyguzik: ah ten silnik leylanda Andoria. Silnik pancerny ake Ten tu ze zdjęcia. to już ma końcówkę silnika i pewnie w baku jakiś szajs wlany. Użytkowalem ten silnik wiele lat zawsze dbany nigdy nie kopcil a jak zaczynał dymic to wiadomo było że za na następny sezon trzeba robić remont.
Co nie zmienia faktu że to zabytkowy silnik i został zaprojektowany przez leylanda w Wielkiej Brytani w latach chyba 50-60.
  • Odpowiedz
@destructivedetroit: To zanieczyszczenie nie zniknie, ale nie możemy magicznie rozwiązać wszystkich problemów za jednym zamachem. Nie kupimy nagle 10000 nowych autobusów, trzeba ustalać priorytety. W miastach sytuacja jest gorsza, więc trzeba najpierw tam skierować środki z puli przeznaczonej na wymianę taboru na ekologiczny. Wiejskie autobusy nie są takim istotnym problemem (bo jak już mówiłem - jeżdżą rzadko i w miejscach o małym zagęszczeniu pojazdów, więc nie powodują istotnego zanieczyszczenia), więc
  • Odpowiedz
@destructivedetroit: Dobrze, ale jaką różnicę robi ten PKS? To palenie w piecach jest problemem, a nie jeden autobus, co przejedzie raz na godzinę. Dlatego należy się najpierw skupiać na modernizacji pieców, a autobusy zostawić na później.
  • Odpowiedz
@ameliniowyguzik: Układy, układziki. To jest niedopuszczalne, że wypuszcza się takie trupy na drogę.

@ms93: W moim mieście 80% taboru spełnia normy Euro 5 i 6, a 96% ma mniej niż 9 lat. Mimo to do miasta wjeżdża kilka starych autobusów od prywatnego właściciela. Ten problem nie dotyczy terenów wiejskich, bo tam zazwyczaj jeżdżą małe busy.
  • Odpowiedz
  • 2
@ameliniowyguzik Nie mam przed sobą żadnych badań, ale myślę że łatwo znaleźć powód dla którego tej nagonki na autobusy nie ma. Taki autobus, o ile się nie myle, ma czterdzieści miejsc siedzących. Zakładam, że średnio w aucie siedzą dwie osoby, więc zastępuje on 20 aut. Także nie sądzę aby taki jeden stary silnik wytwarzał większe zanieczyszczenia niż 20 osobówek, plus oszczędza miejsce na drodze.
  • Odpowiedz