Wpis z mikrobloga

Kei-Car

Wedle ostatniej japońskiej normy z 1.10.1998 jako Kei-Car można określić pojazd, który:
- ma maksymalnie 3,4 m długości
- 1,4 m szerokości
- 2 m wysokości
- 660 cm3 pojemności skokowej silnika
- 64 KM mocy

Prezentowany Daihatsu Copen posiada:
- 3,3 m długości
- 1,4 m szerokości
- 1,2 m wysokości
- 660 cm3 pojemności skokowej silnika
- 64 KM mocy

co czyni go modelowym przedstawicielem tego gatunku samochodów. Oczywiście w Europie nie ma jakichś znaczących profitów w postaci ulg i mniejszego OC z tytułu posiadania tak małego krasnala, więc Daihatsu włożyło mu pod maskę rzetelny silnik 1,3 87 KM, toteż przy wadze 850 kg jedzie naprzód bardzo żwawo. Ze złożonym dachem silnik ma tylko 14 litrów sześciennych pojemności, więc akurat tyle, by zmieścić torebkę kobiety i to tej płci polecam to auto.

#rzetelnafura <- śmieszne porady motoryzacyjne
#samochody #motoryzacja #carboners #carspotting #jdm #daihatsu
Pobierz DerMirker - Kei-Car

Wedle ostatniej japońskiej normy z 1.10.1998 jako Kei-Car możn...
źródło: comment_bOgBRr4RGb4NCFHa0qFgmxsw1oBc7aMf.jpg
  • 22
w Europie nie ma jakichś znaczących profitów w postaci ulg i mniejszego OC z tytułu posiadania tak małego krasnala


@DerMirker: mylisz się. W wielu europejskich krajach podatek drogowy płaci się za wagę auta + rodzaj paliwa a nie jak w PL za pojemność silnika.
@Maruseru: była mniejsza wersja Smarta na Japonię. Jakiś geniusz stwierdził że będą konkurować z japonczykami na ich własnym rynku w niszy która japończycy wymyślili i rozwijają od 60 lat :P oczywiście sprzedaż była znikoma.