Wpis z mikrobloga

Z naszego punktu widzenia decyzja Blizzarda wydaje się dziwna, ale należy spojrzeć na olbrzymi rynek gier mobilnych w Azji, gdzie obecnie króluje Tencent, ale na torcie jest ciągle spory kawałek do ugryzienia.
Prezenter nie bez powodu był Azjatą, Blizzard dobrze wiedział jak zareagują gracze z EU / US, ale jest to strata na jaką mogą sobie pozwolić, bo po pierwsze WoW, Overwatch i Hearthstone mają się obecnie bardzo dobrze a ludzie nie porzucą wygrindowanych kont tylko dlatego, że kolejne Diablo będzie mobilne (zabezpieczony zysk przez subskrypcyjne płatności), a po drugie w Azji czeka 250 milionów graczy.
Tak, niestety ale chłodna kalkulacja wygra zawsze w walce z sentymentem w świecie, gdzie liczy się zysk.
https://www.statista.com/statistics/503518/southeast-asia-number-gamers-by-country/
https://www.statista.com/statistics/292477/mobile-market-size-asia/
#diablo #blizzard #blizzcon #gry
Pobierz
źródło: comment_9XBJSC1cnncwdEA7u61zjTRiaaeYr9AS.jpg
  • 10
@D_Train: no i elegancko, JEŚLI to przyspieszy proces produkcji diablo 4 (w co niestety wątpię :/). Aczkolwiek ktoś już pisał, że PRowo mogli z tego wybrnąć pokazując, że robią d2 remastered / d4 albo chociaż zapowiedzieć. Rzucić obrazkiem, zwykłą zarzutką ;d
@D_Train: Racja. Azja zawsze była najbardziej liczącym się rynkiem dla Blizza. Stąd tylko tam wprowadzomo mikropłatności w D3. Poza tym pracują jednocześnie nad większą odsłoną serii. Mówili o kilku projektach, i że za wcześnie by przedstawić je wszystkie już teraz. A to Diablo Immortal jest takim produktem złożonym nieco w pośpiechu, bo wykorzystuje sporo assetów Diablo 3. Jasne, jest tam jakaś wartość dodana, ale to raczej pójście na łatwiznę i recykling.
@D_Train: "po pierwsze WoW, Overwatch i Hearthstone"
No nie wiem czy WoW się tak dobrze trzyma. Obecna spirala #!$%@? blizza jest chyba większa, niż przy WoD. Na legionie wowem nudziłem się dopiero w połowie NH (gdzieś po 7-9 miesiącach), a na BfA po 2 miesiącach loguje się tylko na raidy
@D_Train: Oczywiscie że tak, płaczki popłaczą, a oni zarobią swoje i tak. F2p to przyszłość gier ogólnie, a mobile market jak mówisz, jest fest wielki na całym świecie, w Azji szczególnie, gdzie graja chociażby w te mobilne moby i wydają tam kupę pieniędzy. Oni dobrze wiedzą co robią i prawdopodobnie będzie to gra z sukcesem.