Wpis z mikrobloga

@enron: nie wiem czy to coś da bo sidestick jest z boku przy oknie i pilot ani go nie trzyma jak nie steruje ręcznie ani się na niego nie gapi tylko na wskazania przyrządów, zamiast wolantu ma stoliczek na ciastka, kawe i batony ( ͡° ͜ʖ ͡°)
jeśli mają świadomość że odczyty są nieprawidłowe i uważnie śledzą pułap i prędkość względem ziemi to jeszcze mają jakąś kontrolę nad samolotem.


@enron: Tylko jeżeli złe odczyty wynikają z jakiejś niesprawności dajników ciśnienia, to wskazania wysokości też mogą być nieprawidłowe, a prędkość względem ziemi bez uwzględnienia wiatru też nie daje pełnego obrazu sytuacji... Taka usterka "airspeed unreliable" w słabych warunkach pogodowych potrafi być bardzo wymagająca.
The 737 Max series has fly-by-wire spoilers, and electronic bleed air. This was to improve fuel burn.


@suqmadiq2ama: w zwykłym 737 NG spoilery nie były "fly-by-wire", ale komputer pokładowy tez mógł nimi sterować np, zmniejszając ich wychylenie przy dużych prędkościach, więc myślę że to trochę taka marketingowa gadka, żeby móc się pochwalić "fly-by-wire" w katalogu;) B737 w wielu aspektach to trochę taki podniebny dinozaur, ale skoro po kolejnych update'ach wciąż jest
@suqmadiq2ama: ale AFAIK zamarznięcie/niepewne odczyty w rurkach po prostu odłączą autopilota. No i chyba żaden autopilot nie zacznie automatycznie pikować w celu wyjścia z przeciągnięcia (no chyba że taki jak w "czy leci z nami pilot" :)