Wpis z mikrobloga

Alfa 159 1.9 JTD 150KM. Cholerne myszy. Wlazły mi do auta przez wydech i pogryzły łopatki w turbinie ()
Ewentualnie klapa wirowa która poprzedniemu właścicielowi przeleciała przez turbo, a ja przejechałem tak 25kkm i rozebrałem bo geometria tnie. Co ciekawe turbo przeladowywalo o 0,8bara - będąc w takim stanie. Dziś zamontuje i dam znać czy da się tak normalnie jeździć
#motoryzacja, #diy, #alfaholicy, #kornatnaprawia
konradk1 - Alfa 159 1.9 JTD 150KM. Cholerne myszy. Wlazły mi do auta przez wydech i p...

źródło: comment_PKq4YepE5JP9PkNJlRE2ZGAEcvyVkLrd.jpg

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
@Vinczi: @szaremyszki: @lewe_konto:
Zakładanie na autko zajęło godzinkę. Wszystko ładnie działa, nie przeładowuje, nie gwiżdże, nie dymi. Czuć że jest większy lag niż normalnie JTD posiada, ale idzie całkiem znośnie, pewnie gdzieś pomiędzy 120 a 150 kunia. Na zimę śmiało wystarczy ( ͡ ͜ʖ ͡)
  • Odpowiedz
@konradk1: źle interpretujesz to co widzisz. Przeładowywanie to jedno, a uszkodzone łopatki to druga sprawa. Łączysz skutek jednej usterki z przyczyną innej usterki.

Przeładowanie miałeś, bo masz problem z zapieczonymi kierownicami i/lub ze sterowaniem kierownicami (zaworek overboost i jego wężyki, czujnik ciśnienia doładowania).
Uszkodzone łopatki nie mają na to wpływu. Mają wpływ na coś innego czego pewnie nie zauważasz - wydajność turbiny zmniejszyła się w stosunku do takiej z całymi
  • Odpowiedz
@Tooroo: n75 jest nowy, czujnik ciśnienia jest ok. Łopatki od geometrii jak widzisz na foto są mocno uszkodzone. Praktycznie stały w pewnym zakresie jak je otworzyłem, to powodowało przeładowywanie. Skąd ta pewność? Teraz się nie zacinają, a ciśnienie ma dobre wartości. Ogólnie czuć że turbo nie ma właściwej wydajności - nie jest to zaskakujące, niczego innego się nie spodziewałem. To czego się spodziewałem to nie uzyskiwanie o niemal bar większego
  • Odpowiedz