Wpis z mikrobloga

#ciota
UWAGA, UWAGA stężenie prawilnego złomu w tym wpisie przekroczy poziom krytyczny ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dziś jedyny taki prawdziwy Chevrolet Corvair z POLSKO HISTORIO.

Za 4k można stać się właścicielem kawałka pomnika polskiej historii druciarstwa. Ktoś go uroczo próbował unowocześniać przeróbką tylnego pasa pod światła z przyczepy, plastikowymi zderzakami, które btw są raczej samoróbkami z laminatu bo zbyt dobrze pasują. Przód ma wklejone migacze, ciężko powiedzieć od czego do głowy przychodzi mi tylko Skoda 105.

https://sprzedajemy.pl/chevrolet-corvair-1973r-2-7l-180km-wolborz-2-6bea9f-nr57327282

#motoryzacja #samochody #zlomboners #klasykimotoryzacji #americancars #chevrolet
Eternitzazbestu - #ciota
UWAGA, UWAGA stężenie prawilnego złomu w tym wpisie przekro...

źródło: comment_S2N8tbfmhGTi08vJo4MCcypb3AbZNFOT.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@boctok: To była odpowiedź GM na Forda Falcona. Garbus zasadniczo nie miał konkurencji, był tam dziwadłem, ani Corvair nie miał z nim konkurować. To miał być tani samochód dla mas, taki kompaktowy mimo prawie 5m długości, no ale tam full size sedan miał wtedy prawie 6 metrów długości ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Eternit_z_azbestu: Dzięki Corvairowi powstało Porsche 928, Chevy był tak wywrotny i nieprzewidywalny, że istniała możliwość zbanowania przed rząd federalny wszystkich samochodów z silnikiem z tyłu co by mocno uderzało w Porsche. Wtedy zaczęli pracę nad 928 jako alternatywą dla 911
  • Odpowiedz
@ejrafi: Ogólnie silnik z tyłu za tylną osią to była ślepa uliczka w motoryzacji. Jedyną jego zaletą były niższe koszty produkcji bo nie potrzeba było robić mostu, wału, jak w układzie klasycznym, a jednocześnie wtedy jeszcze przeguby w przednionapędówkach nie wzbudzały zaufania.
  • Odpowiedz
@incredible_innocent: Pomijając modyfikacje to on nie jest w złym stanie. Sam fakt, że jest podłoga w 50 letnim samochodzie to już duża zaleta. Kwestia tego jak mocno jest polepiony szpachlą i co za wstawki blacharza artysty co go przerabiał się kryją po tym zzieleniałym żółtym lakierem ( ͡º ͜ʖ͡º) Części i tak musiałby ściągać ze stanów, ale to norma przy każdym amerykanie.
  • Odpowiedz
@incredible_innocent: biorąc pod uwagę że jestem świeżo po lekturze "Kuby - wyspy gratów" Złomnika, to tak, da się coś z tego zrobić, to jest nawet całkiem dobra baza. Tam już by sobie z tym poradzili, wsadzając wszystko co się da od Łady i jakiegoś diesla. A że to z lat 70, to podchodzi już pod carro moderno, to nawet prestiż prawie.
  • Odpowiedz