Wpis z mikrobloga

Cześć,
Od dwóch tygodni mam m365, od tygodnia jeżdżę na sofcie DYoC e01k. Do pracy mam 5.1 km, więc hulajnogę ładuję co 3 takie przejazdy (po trzecim zazwyczaj zostaje mi 20-30% - w zależności, jaki jest ruch na chodniku. Przez ten czas nie było problemu z akumulatorem, zawsze starczało mi energii na 3 przejazdy, a zapewne gdybym się uparł, to i 4 przejazd by wskoczył. Niestety, ale dzisiaj (3 przejazd, czyli wcześniej zrobiłem ok. 10 km), gdy jechałem do pracy hulajnoga wysiadła, tzn. jechała/toczyła się może 2-3 km/h na płaskim terenie. Musiałem przez 2 km iść na piechotę, bo pod lekką górkę nie dała rady wjechać. Przed wyjazdem nie sprawdziłem ile zostało mi baterii, ale miałem 3 diody (trzecia już migała). Dzisiaj temperatura była niska, ale nie jakoś szczególnie, w zasadzie nie różniła się od reszty dni.
Wiecie co może być przyczyną? Jakiś jednorazowy problem, czy może przyjrzeć się temu dokładniej?
Screen zrobiłem po dotarciu do pracy, czyli realnie przejechałem nią dzisiaj ok. 3 km, a łącznie ok. 13 km na tym ładowaniu).
#m365 #xiaomi
Frexor - Cześć,
Od dwóch tygodni mam m365, od tygodnia jeżdżę na sofcie DYoC e01k. D...

źródło: comment_hudcAykci8og28syiVBKwByonOwjQGOn.jpg

Pobierz
  • 25
@Frexor: ja jezdze juz drugi sezon, z koncem lata zasiegi zaczynaja spadac i powracaja z cieplymi porankami ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ogniwa dosc rowno u Ciebie pracuja, napiecie jest zblizone wiec nie ma sie czym martwic.
@corhydron: Na razie się jakoś mocno nie martwię, bo to tylko jeden przypadek. Jednak tak jak wspomniałem, mam ją od dwóch tygodni - praktycznie codziennie temperatura z rana jest bardzo podobna. Nawet były dwa dni, gdy spadła do okolic 0°C, dzisiaj były 3-4°C. Nawet przy 0°C nic takiego się nie działo. Jeśli temperatura by miała aż taki wpływ, to już wcześniej bym miał dużo mniejszy
@Frexor: poczekaj do nastepnego tygodnia, ma byc znacznie zimniej wtedy sobie porownasz. Moja rada nie pozwalaj zeby bateria schodzila ci tak nisko, tu widze 3% sic Jak hulajka juz nie ciagnie wylacz ja i szukaj transportu publicznego albo spacerek. Ogniwa lepiej sie chowaja jak ponizej 20% nie spada pojemnosc.
@corhydron: Ok, dzięki. Właśnie tak zrobiłem, gdy praktycznie przestała jechać, to szedłem już pieszo. Mogę wyniki porównać do jeszcze niższych temperatur, ale jaki to miałoby sens w tej konkretnej sytuacji? Przecież pogoda jest praktycznie taka sama od kilkunastu dni, dzisiejszy poranek niczym się nie wyróżniał pod względem temperatury. Co prawda nie sprawdzałem ile zostało mi % w ogniwach po wczorajszym powrocie do domu, ale biorąc pod uwagę resztę, niczym się nie
@Frexor: skoro to screen z tamtego momentu to po prostu rozładowana bateria. Ogólnie możesz ładować za każdym razem, nie ma potrzeby czekać do 20%
@Wu70: no rozumiem, że to rozładowana bateria, ale dlaczego tak szybko się rozładowała? Spokojnie wytrzymuje trasę ok. 15 km z zapasem 20-30%. Teraz po 13 km pokazała 3%. Czyli przez jeden cykl ładowania zasięg spadł z 15 km + 20-30% zapasu (czyli zapewne łącznie ok. 20 km) do 13 km. Moim zdaniem spadek ok. 30% to jest dość sporo, szczególnie, że ani waga, ani warunki atmosferyczne się nie zmieniły.
@Frexor: jeżeli robisz 15km z malutkim zapasem to 13km nie jest niemożliwe (ostatnie % szybko lecą albo np. sprawdzałeś te 20% po ustabilizowaniu napięcia i tak naprawdę było 7%).
Dodatkowo zrób takiego screena po naładowaniu do 100%.

Ładuj co przejazd lub np. tylko w domu, czyli co 2. Masz gwarancję, że zawsze dojedziesz + to lepiej dla baterii
@Wu70: Super, już jestem trochę spokojniejszy, chociaż teraz wszystko będę monitorował ( ͡° ʖ̯ ͡°) Z częstym ładowaniem nie ma problemu? Gdzieś czytałem, że po ok. 500 syklach akumulatory już zaczynają sporo tracić na maksymalnej pojemności. Co prawda 500 to sporo, zapewne zanim do tego wyniku dobiję, to już zmienię m365 na coś lepszego, ale może później będzie łatwiej sprzedać, jeśli będę miał mniej cykli ładowania.
@Frexor: jeśli będziesz ładował częściej, czyli nie rozładowywał tak mocno baterii - znacznie przedłużysz życie baterii, ale to poziom setek i nawet tysiąca+ cykli, praktycznie na pewno wymienisz już dawno m365, więc generalnie bardziej myśl o własnej wygodzie i komforcie niż o baterii, a gdybyś rozładowywał 100-0% tak jak na screenach to już po 100-200 cyklach zmierzyłbyś zauważalny spadek pojemności.

W Twoim przypadku jeśli jeździsz powtarzalne trasy codziennie to wydaje
@Wu70: Faktycznie, pod koniec jazdy % naładowanie baterii jest inne. Chociaż i tak się różni od tego, co zaobserwowałem wcześniej. Sprawdzałem może 3 razy i zawsze pokazywało 72-75% (sprawdzałem po 30~ minutach od przyjechania do pracy/domu). Czyli ten wczorajszy wynik faktycznie mógł być realny, tylko wcześniej, przez 2 tygodnie hulajnoga bez problemu ciągnęła nawet pod koniec tego 3 przejazdu. Nie czułem, że jakoś szczególnie zwalnia, myślę, że miałem prędkość powyżej 20
Frexor - @Wu70: Faktycznie, pod koniec jazdy % naładowanie baterii jest inne. Chociaż...

źródło: comment_6aEcYIzXDrT22bolvpXBH9hwlgtF4RTF.jpg

Pobierz
@Frexor: już jest różnica, a sprawdź jeszcze po 3 przejazdach. Generalnie mogłeś jeździć na granicy albo np. dyoc też trochę bardziej zużywa. Mogłeś też widzieć 20% a w pomiarze w powyższy sposób wyszłoby 12% które spada bardzo szybko a do tego np. ostatnich 10% tak naprawdę nie masz bo (przykładowo) jedna cela spada minimalnie szybciej i BMS odcina.

Bez pomiarów to tylko gdybanie. ;-) Generalnie bateria jest ok, ale nie musi
@Wu70: Trochę mnie nastraszyłeś i teraz się boję ten trzeci przejazd zaliczyć ( ͡° ʖ̯ ͡°) Jutro się odezwę i wyślę screeny z 2 i 3 przejazdu.
@Frexor: te różnice to całkowicie normalna sprawa, a reszta to przedstawiłem tylko możliwe ścieżki jakbyś był dociekliwy ale ogólnie wszystko jest ok i nie ma co się martwić tylko jeździć. ;-)