Wpis z mikrobloga

@bezczelnie: Zmiennogoniskowy będzie bardziej uniwersalny, ale stałka będzie miała lepsze parametry, oczywiście i tak zależy od konkretnego modelu. Jak fotografujesz amatorsko to brałbym zooma, a stałkę dokupił sobie później, ja tak zrobiłem przynajmniej.
@bezczelnie: dobry szeroki zoom jest o wiele wygodniejszy i elastyczniejszy niż jaśniejsze stałki, wiec wszystko zależy od tego co robisz, jak musisz robić szybki reportaż w miejscu do którego masz ograniczony zakres czasu, to zoom będzie wygodniejszy, ale kosztem światła. jak masz studio/wiesz że możesz trochę poustawiać ludzi/ rzeczy, to jasne stałki dodadzą do artyzmu.
Ja bym brał zooma i robiąc zdjęcia sprawdzał w exifach jakie zoomy w zdjęciach najczęściej mi
@bezczelnie koledzy u góry #!$%@? się znają, zoomy są spoko ale w pelnoklatkowych matrycach gdzie można sobie pozwolić na podbijanie ISO do wysokich wartości. Sam w pracy używam stalek i w życiu po zooma nie sięgnę. Bierz 24 mm i wyzwol pokłady kreatywności i nieszablonowego myślenia, wyjdź poza schematy. Zoomy generalnie zabijają kreatywność i karmią naszego wewnętrznego lenia. Jedyny zoom, który Canoniarz może i powinien mieć to 70-200 2.8 (
@bezczelnie: @RabarbarDwurolexowy @Piezoreki @epll @Agemaker : kłamstwa, bzdura, dyrdymały i herezja. Kłania się pojęcie perspektywy, która nie jest tożsama z kątem widzenia, a właściwie to, cholera, jednak jest. Czekam na przykłady na ukazaniu korelacji pomiędzy 1 a 2 planem w zakresie 10-24mm. Pięćdziesiąt milimetrów to naturalna dla oka perspektywa i kąt widzenia. Oczywiście widzimy więcej, ale ostrość zamyka się własnie w tym zakresie. Fundamentem w fotografii jest umiejętne manipulowanie perspektywą, a
Pobierz smutny_przerebel - @bezczelnie: @RabarbarDwurolexowy @Piezoreki @epll @Agemaker : kła...
źródło: comment_EgiIodjKMH8GLJ6VT4f75EhoVfBTJFm4.jpg
@epll na poziomie 6d albo 5d3 i nie wmowisz mi, że lustrzanka za 1000 ziko matrycą dorównuje tej za 7k. Jeśli chcesz to zaraz mogę Ci wysłać porównanie zdjęcia z ISO 6400 na 6d i 60d w tych samych warunkach oświetleniowych
@Agemaker do pro tak do ff nie ma porównania. bawiłem się ostatnim tysiąc ileś i było spoko do 6400. Ofc nie do odbitek dużych ale do oglądania na monitorze styknie. Miałem 5dm2, teraz 7d i iso jest trochę gorsze ale mi nadal styka bo nie żyje z tego.
@epll tutaj nie chodzi o sam surowy obraz tylko o dalszą możliwość obróbki, na 6d czy 5d3 robię na 6400 i sppkojnie potem obrabiam materiał, na którym szumy nie są uciążliwe. Biorę dowolną lustrzankę apsc i możliwości obróbki właściwie nie ma bo jest takie ziarno, że nie ma o czym w ogóle rozmawiać. Po prostu nie ma co zaklinac rzeczywistości i pisać, że tanie aparaty mają super matryce bo zwyczajnie nie mają
Otrzymasz jedynie kąt widzenia obiektywu 38mm. Cała reszta tj. perspektywa,


@smutny_przerebel: ta, jasne. Dlatego zdjęcia z komórek mają perspektywę ultraszerokiego kąta, bo ogniskowa jest w nich 2mm. Akurat.
Nie, to tak nie działa. Perspektywa jest związana z kątem widzenia, nie z ogniskową. Zmiana ogniskowej zmieni nam np. głębię ostrości. Dlatego kąt widzenia i perspektywa będzie jak ze szkła 38mm na FF, ale GO będzie trochę większa.
@MiQ27 tak, jasne. Bardzo jasne. Wytłumaczę na chłopski rozum, bo widze, że ciężko z myśleniem u niektórych. Robimy zdjęcie aparatem z matrycą FF i obiektywem 50mm. Następnie w tym samym aparacie przyslaniamy skraje matrycy, tak aby otrzymać powierzchnię równa matrycy aps-c. I jakim #!$%@? prawem otrzymamy inna głębię ostrości ja się pytam? Lustra ff czy aps-c mają taką samą odległość bagnetu od matrycy do cholery. Czytać!!!!!!
@smutny_przerebel: *dolisz.
Robimy zdjęcie z tego samego miejsca aparatem FF i obiektywem o ogniskowej 50mm i aparatem z cropem 1.5 (APS-C) i obiektywem z f=33mm. Kąt widzenia ten sam, kadr ten sam, perspektywa ta sama - ale GO większa.

Ja widzę, że nie pojmujesz jednego prostego faktu - odległość od matrycy to nie jest ogniskowa.