Pograłem wczoraj trochę w #fut i już pierwsze wnioski mogę wysunąć. + Tempo jest ważne ale nie najważniejsze - moim zdaniem najbardziej poważna zmiana, która wyszła na dobre; szybki piłkarz jest cały czas szybki bez piłki, a z piłką zwalnia na tyle że po krótszej bądź dłuższej chwili obrońca go dogania - trzeba kombinować, a nie ciągle spamować prostopadłe, + Wolniejsze tempo gry; trzeba zaplanować akcje, rozprowadzić raz jedną raz drugą stroną lub zareagować na dziurę w formacji rywala, + gra bramkarzy; to może wynikać z "przeniesienia" drivenów, ale ogólnie nowe animacje poprawiły ich grę, jeszcze żadnego głupiego błędu nie widziałem, + gra w obronie nie jest ani za trudna ani za łatwa; AI pomaga ale nie na tyle by samemu bronić, dobre ustawienie to podstawa, ? Nowy mechanizm strzałów jest dla mnie jeszcze zagadką, muszę pograć w gry treningowe, - Rzuty różne i gole z tych SFG zdarzają się zbyt często; o dziwo nie straciłem żadnego gola z różnego, ale strzeliłem już mnóstwo, żadnej z przewrotki, - Czasem piłka za często odbija się między graczami; może to wynikać z tego nowego mechanizmu 50/50, który nie jest dopracowany lub słabych kart jakie mam, - Przyjęcie prawym analogiem jest za trudne do obrony jeśli jest to w polu karnym, bo nie można pozwolić sobie na faul; strzeliłem tak wczoraj kilka razy.
+ strzelanie z półdystansu jest znowu przyjemne i dość skuteczne, żeby wprowadzić do regularnej gry - nowa kombinacja na driven jest tak skopana, że aż przestałem go używać :( - grając przeciwko AI obrona potrafi wymienić milion podań i dalej nie wyjść z własnej połowy
@chim3ra widać że jest całkowicie nowy system fizyki dla zachowania się piłki bo ta czasem lata jak szalona, odbija się ląduje w miejscach tak losowych niczym w jakimś pinball :) Nie podoba mi się trochę drybling i drybling w pełnym biegu, teraz jeśli nie wykonasz jakiejś sztuczki to na 99% nie ominiesz obrońcy albo innego zawodnika będąc 1-1 :) Wcześniej jeśli obrońca szedł "na raz" to można go było fajnie wymanewrować,
@chim3ra: co do ogarnięcia mechanizmu strzałów to polecam to samo co radził mi @se7enfiy - wyłącz trenera i patrz na swojego piłkarza w trakcie strzału. Wciskaj drugi raz strzał, gdy jego noga uderza w piłkę.
@chim3ra: wczoraj oglądałem streama junajteda trochę i mówił że PROPLEJERZY porobili testy bo im nie pasuje tempo w tej grze, twierdzą że jest "bug" i najprawdopodobniej EA puści łatke która poprawi tempo :). czyli wracamy do fify 18 i martjala na 7
@chim3ra: mam jakieś przeczucie że renifery pójdą na rączkę pro plejerą... i znowu 3% graczy będzie miała przyjemność z gry. Może trochę za bardzo znerfili tempo, ale mam wrażenie że wszystko wróci do czasu fify 18 a wtedy kończe grę i to będzie moja ostatnia fifa.
@chim3ra: Na początku też mi fajnie się podawało (w squad battles nadal), ale teraz w division rivals praktycznie wszyscy zaczęli grać nieustannym pressingiem i nieraz nawet nie ma czasu albo opcji, żeby celnie podać. Najgorsze jest to, że piłkarze bez problemu mogą grać takim pressingiem cały mecz.
@chim3ra: to że piłkarze nawet po naciśnięciu strzału strzelają finezyjnie to jest to związane z tym nowym mechanizmem strzałów? Jakoś inaczej się strzela? Bo raz chłop z 20 metrów strzela b---ę na bramkę a raz finezyjny dość łatwy dla bramkarza strzał.
@majzter Oby nie, choć ewentualne np 10% podkręcenie tempa jestem w stanie znieść. To ma być grać dla większości a nie dla mniejszości
@roniek Grałem tylko w DR, ciągle mając te 85-90% celności podań. Pressing rywala utrudnia taką grę, ale można akcje przegrać przez obronę czy nawet gk. Oczywiście jak muszę to trzeba też wybić piłkę, trudno. Grając takim pressingiem w drugiej połowie już nie są tak szybcy i zwinni
@chim3ra: no mi właśnie finezyjny strzał robią bez kombinacji, po prostu sam strzał. Trochę to wkurzające jak grałem Ronaldo na wypożyczeniu i chciałem uderzyć na bramkę mocno a on strzelił finezyjnie prosto w bramkarza.
@splndid: Ustawienie własnej taktyki. Wczoraj w 2 meczach przegrywałem 0-2 mając ustawiony pressing po stracie piłki i w przerwie po zmianie na nieustanny pressing wygrałem 3-2, bo przeciwnicy nie byli w stanie wykonać nawet kilku celnych podań ( ͡°͜ʖ͡°)
+ Tempo jest ważne ale nie najważniejsze - moim zdaniem najbardziej poważna zmiana, która wyszła na dobre; szybki piłkarz jest cały czas szybki bez piłki, a z piłką zwalnia na tyle że po krótszej bądź dłuższej chwili obrońca go dogania - trzeba kombinować, a nie ciągle spamować prostopadłe,
+ Wolniejsze tempo gry; trzeba zaplanować akcje, rozprowadzić raz jedną raz drugą stroną lub zareagować na dziurę w formacji rywala,
+ gra bramkarzy; to może wynikać z "przeniesienia" drivenów, ale ogólnie nowe animacje poprawiły ich grę, jeszcze żadnego głupiego błędu nie widziałem,
+ gra w obronie nie jest ani za trudna ani za łatwa; AI pomaga ale nie na tyle by samemu bronić, dobre ustawienie to podstawa,
? Nowy mechanizm strzałów jest dla mnie jeszcze zagadką, muszę pograć w gry treningowe,
- Rzuty różne i gole z tych SFG zdarzają się zbyt często; o dziwo nie straciłem żadnego gola z różnego, ale strzeliłem już mnóstwo, żadnej z przewrotki,
- Czasem piłka za często odbija się między graczami; może to wynikać z tego nowego mechanizmu 50/50, który nie jest dopracowany lub słabych kart jakie mam,
- Przyjęcie prawym analogiem jest za trudne do obrony jeśli jest to w polu karnym, bo nie można pozwolić sobie na faul; strzeliłem tak wczoraj kilka razy.
+ strzelanie z półdystansu jest znowu przyjemne i dość skuteczne, żeby wprowadzić do regularnej gry
- nowa kombinacja na driven jest tak skopana, że aż przestałem go używać :(
- grając przeciwko AI obrona potrafi wymienić milion podań i dalej nie wyjść z własnej połowy
@BooB A mi się drybling podoba, bo jest płynny i da się zaskoczyć rywala.
@roniek Grałem tylko w DR, ciągle mając te 85-90% celności podań. Pressing rywala utrudnia taką grę, ale można akcje przegrać przez obronę czy nawet gk. Oczywiście jak muszę to trzeba też wybić piłkę, trudno. Grając takim pressingiem w drugiej połowie już nie są tak szybcy i zwinni