Wpis z mikrobloga

Czy są jakieś narzędzia do projektowania infrastruktury pod aplikacje dla web? Tak, żeby można było sobie rozrysować poszczególne elementy, jak będzie wyglądała komunikacja między nimi, jakie api mają udostępniać, w czym będą zaimplementowane itp.

Znalazłem coś takiego jak Juju Charms od Ubuntu, które jeśli dobrze rozumiem jest interfejsem do Kubernetes i chyba coś takiego właśnie pozwala robić. Ma nawet apkę na stronie do wyklikania całego planu systemu. Ale nie wiem czy dobrze rozumiem jej przeznaczenie.

Jestem amatorem i wymyśliłem sobie projekt, żeby było czym się zająć w jesienne wieczory. Być może zbyt ambitny, ale też nic się nie stanie, jeśli się nie uda. I pomyślałem, że chyba najlepiej od tego właśnie zacząć.
#webdev #programowanie
  • 6
@dog_meat: Infrastrukturę do streamingu w czasie rzeczywistym. Więc będzie serwer do odbioru webrtc, nadawania, przekodowywania, zapisywania, kolejka do wymiany między nimi, serwer do kontroli dostępu do tamtych, serwer do negocjacji połączeń. Do tego rest api (a może graphql), websockets, frontend, serwer auth, statyczne pliki użytkowników itp. To tak wymieniam na szybko, rozpisałem sobie trochę bardziej dokładnie z propozycjami czego gdzie użyję.

Chciałbym sobie krok po kroku to budować. I mieć rozplanowane,
@dog_meat: Tak sobie pomyślałem, że jak firmy robią duży projekt, to raczej nie rysują wszystkiego na tablicy mazakami, tylko są jakieś narzędzia do planowania. Tak, żeby wiele osób mogło pracować potem równolegle.
@ProfesorBigos: chodzi Ci o wizualizację? To może Dia, draw.io albo PlantUML? Co do stwierdzenia z drugiego komentarza to zdziwiłbyś się. Widziałem już wiele firm, w których od lat wisi aktualizowana ciągle tablica z rozrysowanym schematem i wielkim napizem "NIE MAZAĆ" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@dog_meat: Próbowałem to rozrysowywać w MS Visio, ale słabo to wygląda :P