Aktywne Wpisy
Aureolus +37
Wraz z partnerką mamy syna, który w listopadzie będzie kończył roczek. Od kilku dni jest awantura, bo powiedziałem, że będziemy na roczek nacinali mu jezusowe piętki. Na początku myślała, że żartuję, ale potem zdjąłem skarpetki i pokazałem jej na moich piętach krzyżyki, które miałem zrobione na swój roczek. To jest stary kaszubski zwyczaj. Chyba w innych częściach polski też się go jeszcze kultywuje? Powiedziała, że jestem nienormalny i nie odzywa się do
SzubiDubiDu +447
Samochód idealny do spłonięcia żywcem.
Oto Ford Pinto produkowany w latach 1970-1980. Zasłynął tym, że zbiornik paliwa umieszczono dokładnie za tylnym zderzakiem. Każda większa stłuczka, która wgniatała zderzak powodowała też rozerwanie zbiornika paliwa co często kończyło się zapłonem mieszanki.
Dodatkowo przez pierwsze dwa lata zbiornik paliwa nie był niczym osłonięty. Dopiero od 1973 dodano szynę, która częściowo chroniła zbiornik. Żeby to było mało to jeszcze przy poważniejszych wypadkach drzwi się blokowały i nie było szans ich otworzyć. Ponadto podłoga auta była rozdzielona przez co ogień szybko przedostawał się do kabiny.
Ale
Oto Ford Pinto produkowany w latach 1970-1980. Zasłynął tym, że zbiornik paliwa umieszczono dokładnie za tylnym zderzakiem. Każda większa stłuczka, która wgniatała zderzak powodowała też rozerwanie zbiornika paliwa co często kończyło się zapłonem mieszanki.
Dodatkowo przez pierwsze dwa lata zbiornik paliwa nie był niczym osłonięty. Dopiero od 1973 dodano szynę, która częściowo chroniła zbiornik. Żeby to było mało to jeszcze przy poważniejszych wypadkach drzwi się blokowały i nie było szans ich otworzyć. Ponadto podłoga auta była rozdzielona przez co ogień szybko przedostawał się do kabiny.
Ale
#syria
@positive_rate: To co napisałeś niżej.
Ja się nimi nie podpierałem. To kolega wyżej próbował. Generalnie rozmawiamy o samolocie wojskowym w dodatku turbośmigłowym, a nie odrzutowym.
@Thorkill: Tak odpowiedzieć to jak nie odpowiedzieć... Ale akceptujesz chociaż, że przy standardowym dolocie, samolot w odległości ~50km od lotniska będzie już na wysokości ~2500m co wielu uzna za podejście do lądowania?
@Thorkill: a co to zmienia? myslisz ze samoloty turbosmiglowe w inny sposob obnizaja lot niz odrzutowe? a podejscie do ladowania, jesli mowimy o terenie gdzie nie spodziewamy sie wrogich manpadow, wyglada prawie ze tak samo jak w lotnictwie cywilnym, no moze czesciej sa wektory do sciezki niz cala procedura.
@positive_rate: No popatrz a ten airbus 30 km od Warszawy jest dopiero na 3000 m.
@mikkeboss: Tak, jestem pewien że wojskowe samoloty turbośmigłowe o długości 35 metrów i masie 65 ton w inny sposób podchodzą do lądowania niż rejsowe, odrzutowe samoloty pasażerskie o długości 73 metrów i masie 575 ton.
@Thorkill: I z pewnością by z tej wysokości nie wylądował z prostej. Przed nim było jeszcze ok 80km lotu - fizyki nie oszukasz( ͡° ͜ʖ ͡°)
@positive_rate: Wiesz, nie chce się kłócić i robić speca od cywilnego ruchu lotniczego bo nim absolutnie nie jestem ale po prostu ten samolot robi tzw. holding. Natomiast mógłby też zrobić podejście typu racetrack.
@Thorkill: No widać że nie jesteś, to już może przestań pisać swoje teorie... Holding z przyziemieniem, co ja czytam( ಠ_ಠ)
@positive_rate: Bo ty tak mówisz? Konto pięciomiesięczne z 80 akcjami na koncie. Weż mnie nie rozmieszaj trollu, zapewne czyjeś multi. Bedę tutaj pisał to na co mam ochotę.
PS.
Popatrz, no kolejny który jednak zastosował się do moich wyliczeń i wydłużył lot;)
@positive_rate: Nie wydłużył lot, tylko wykonał dwa manewry żeby znaleźć się na standardowej ścieżce podejście do lądowania na Okęciu wielki specu od lotnictwa cywilnego.
@mikkeboss: Co byś nie pisał i jak byś nie bronił kumpla fakt jest taki że radiolatarnia znacząca początek standardowej ścieżki podejścia do lądowania na Okęciu znajduje się w miejscowości Pogroszew Kolonia około 10 km od lotniska. A cała reszta to bicie piany i wciskanie farmazonów.
@Thorkill: przykro mi niszczyć twoje "fakty", ale tam nie ma żadnej radiolatarnii dla Okęcia. Cała ta twoja "kłótnia" bazuje na twojej, własnej definicji miejsca rozpoczęcia lądowania
@positive_rate: Gdzie ty tu masz 90 stopni "specu"? Masz elipsoidę o ile moja wiedza z matematyki dalej obowiązuje w tym dziwnym świecie pełnym "speców".
Co do standardowych podejsc do ladowania na okeciu (przy braku wiatru) to prefereowanym pasem jest pas 33, ktory jest zupelnie z drugiej strony, kolejny preferowany to pas 15. To miejsce ktore podales mogloby byc poczatkiem podejscia na pas 11, który jest krotszy niz powyzsze, wiec nie jest on zadnym standarodwym podejsciem.
Ogolnie cos tam gdzies slyszales, jakies kilka pojec lotniczych, niby wiesz co znacza ale w praktyce jednak nie wiesz, wiedze masz przeterminowana bo juz nie stawia sie kilku beaconow na sciezce podejscia bo jest system ILS, samoloty sa wektorowane na sciezke przez kontrolera i ich punkt przechwycenia localizera rozni sie (w przypadku twojej teorii z radiolatarnia powinien byc +/- zawsze w tym samym