Wpis z mikrobloga

Wydaje mi się to mało prawdopodobne aby armia rosyjska nie stworzyła w Latakii wspólnego systemu obrony plot z SAA, zwłaszcza że dostarczyła armii syryjskiej co najmniej cztery systemy S-200. A z tych dziwnych tłumaczeń rosyjskiego MON wynika teoretycznie, że nie dość że nie było podporządkowania oddziałów plot SAA w Latakii dowództwu rosyjskiemu w Humajmim, to nie było nawet wspólnego dowództwa, które koordynowałoby działania systemów plot typu S-200 i S-75 Syrii oraz S-400 Rosji w tym rejonie. Ponieważ nie wierze w taką możliwość, z logicznej dedukcji wynika, że w rosyjski samolot walnęła rakieta wystrzelona z Manpada obsługiwanego przez jakiegoś narwanego Syryjczyka.
#syria
  • 128
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

A co rozumiesz, przez "rozpoczęcie podejścia do lądowania"?


@positive_rate: To co napisałeś niżej.

samoloty rejsowe (bo rozumiem, że takimi się tutaj podpieramy)


Ja się nimi nie podpierałem. To kolega wyżej próbował. Generalnie rozmawiamy o samolocie wojskowym w dodatku turbośmigłowym, a nie odrzutowym.
  • Odpowiedz
To co napisałeś niżej.


@Thorkill: Tak odpowiedzieć to jak nie odpowiedzieć... Ale akceptujesz chociaż, że przy standardowym dolocie, samolot w odległości ~50km od lotniska będzie już na wysokości ~2500m co wielu uzna za podejście do lądowania?
  • Odpowiedz
Generalnie rozmawiamy o samolocie wojskowym w dodatku turbośmigłowym, a nie odrzutowym.


@Thorkill: a co to zmienia? myslisz ze samoloty turbosmiglowe w inny sposob obnizaja lot niz odrzutowe? a podejscie do ladowania, jesli mowimy o terenie gdzie nie spodziewamy sie wrogich manpadow, wyglada prawie ze tak samo jak w lotnictwie cywilnym, no moze czesciej sa wektory do sciezki niz cala procedura.
  • Odpowiedz
myslisz ze samoloty turbosmiglowe w inny sposob obnizaja lot niz odrzutowe?


@mikkeboss: Tak, jestem pewien że wojskowe samoloty turbośmigłowe o długości 35 metrów i masie 65 ton w inny sposób podchodzą do lądowania niż rejsowe, odrzutowe samoloty pasażerskie o długości 73 metrów i masie 575 ton.
  • Odpowiedz
I z pewnością by z tej wysokości nie wylądował z prostej.


@positive_rate: Wiesz, nie chce się kłócić i robić speca od cywilnego ruchu lotniczego bo nim absolutnie nie jestem ale po prostu ten samolot robi tzw. holding. Natomiast mógłby też zrobić podejście typu racetrack.
  • Odpowiedz
Wiesz, nie chce się kłócić i robić speca od cywilnego ruchu lotniczego bo nim absolutnie nie jestem ale po prostu ten samolot robi tzw. holding. Natomiast mógłby też zrobić podejście typu racetrack.


@Thorkill: No widać że nie jesteś, to już może przestań pisać swoje teorie... Holding z przyziemieniem, co ja czytam( _)
  • Odpowiedz
@positive_rate: No i wylądował lecąc po tej samej ścieżce jak ten poprzedni którego wkłeiłem. Stąd wniosek że ścieżka podejścia do lądowania na Okeciu zaczyna się od miejscowości Pogroszew Kolonia około 10 km od lotniska.
  • Odpowiedz
@Thorkill: No i to by było na tyle jeżeli chodzi o próbę udowodnienia że samoloty turbośmigłowe które rzekomo już 47 km przed lotniskiem zaczynają przygotowania do lądowania i obniżają się na pułap niecałych 2 tys. metrów to coś standardowego.
  • Odpowiedz
@Thorkill: ale ty rozumiesz ze zaleznie od tego skad leca dane samoloty i aktywnego pasa, wykonuja dana procedure STAR lub sa wektorowane do sciezki podejscia? Dlatego raz są 60km od lotniska na 3km bo podchodza z prostej, a raz na 30km od lotniska maja wysokosc 5km bo i tak beda nakrecac pozniej i to ci chce ciagle @positive_rate uzmyslowic. A jak wyskakujesz z okresleniami typu "pol holding" albo racetrack
  • Odpowiedz
aktywnego pasa, wykonuja dana procedure STAR lub sa wektorowane do sciezki podejscia?


@mikkeboss: Co byś nie pisał i jak byś nie bronił kumpla fakt jest taki że radiolatarnia znacząca początek standardowej ścieżki podejścia do lądowania na Okęciu znajduje się w miejscowości Pogroszew Kolonia około 10 km od lotniska. A cała reszta to bicie piany i wciskanie farmazonów.

A jak wyskakujesz z okresleniami typu "pol holding" albo racetrack na okeciu gdzie
  • Odpowiedz
@mikkeboss: A w meritum dyskusji ty i @papier96. który kłócił się tutaj że miejsce zestrzelenia tego Iła, który rzekomo podchodził do lądowania znajdowało się ponoć 47 km od linii brzegowej. Tutaj poniżej jest mapka udostępniona ponoć przez rosyjski MON (akurat tego nie mogę zweryfikować ale tak wszyscy łącznie z ludźmi tutaj na wykopie tak twierdzą). Jest na niej zaznaczona na czerwona trasa lotu Iła i punkt x w
Thorkill - @mikkeboss: A w meritum dyskusji ty i @papier96. który kłócił się tutaj że...

źródło: comment_r8mrLGXFQUNJWcajRZkNgSuXoyjkbZ4I.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Co byś nie pisał i jak byś nie bronił kumpla fakt jest taki że radiolatarnia znacząca początek standardowej ścieżki podejścia do lądowania na Okęciu znajduje się w miejscowości Pogroszew Kolonia około 10 km od lotniska. A cała reszta to bicie piany i wciskanie farmazonów.


@Thorkill: przykro mi niszczyć twoje "fakty", ale tam nie ma żadnej radiolatarnii dla Okęcia. Cała ta twoja "kłótnia" bazuje na twojej, własnej definicji miejsca rozpoczęcia lądowania
  • Odpowiedz
Taaa, robił holding z zakrętami o 90 stopni:D poproszę o więcej podobnych teorii;)


@positive_rate: Gdzie ty tu masz 90 stopni "specu"? Masz elipsoidę o ile moja wiedza z matematyki dalej obowiązuje w tym dziwnym świecie pełnym "speców".
  • Odpowiedz
@Thorkill: ja sie nie klocilem odnosnie syryjskiego samoloty tylko ogolnie odnosnie wysokosci samolotu przy podejsciu do ladowania i pokazywalem ze na 60km przed lotniskiem samolot turbosmiglowy moze leciec na 3km.

Co do standardowych podejsc do ladowania na okeciu (przy braku wiatru) to prefereowanym pasem jest pas 33, ktory jest zupelnie z drugiej strony, kolejny preferowany to pas 15. To miejsce ktore podales mogloby byc poczatkiem podejscia na pas 11, który jest krotszy niz powyzsze, wiec nie jest on zadnym standarodwym podejsciem.

Ogolnie cos tam gdzies slyszales, jakies kilka pojec lotniczych, niby wiesz co znacza ale w praktyce jednak nie wiesz, wiedze masz przeterminowana bo juz nie stawia sie kilku beaconow na sciezce podejscia bo jest system ILS, samoloty sa wektorowane na sciezke przez kontrolera i ich punkt przechwycenia localizera rozni sie (w przypadku twojej teorii z radiolatarnia powinien byc +/- zawsze w tym samym
mikkeboss - @Thorkill: ja sie nie klocilem odnosnie syryjskiego samoloty tylko ogolni...

źródło: comment_uIfhTMKpW9c3jUcIkUvg0MkIKEPCkiHd.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz