Wpis z mikrobloga

@ShortyLookMean na jakim aucie robiłeś testy? Pytam przede wszystkim o rocznik.
Przez 10 lat jeździłem z przekonaniem, że wciskanie sprzęgła przy hamowaniu awaryjnym to duży błąd. Potem poszedłem na szkolenie z safety driving. Przy hamowaniu na suchej nawierzchni z 50 km/h po wciśnięciu sprzęgła od razu z hamulcem moja droga hamowania skróciła się o 1,5 m.
1. Jak hamujesz awaryjnie z dużej prędkości i masz wrzucony najwyższy bieg (powiedzmy 5-6) to
  • Odpowiedz
@ShortyLookMean ja ćwiczyłem na Octavii, rocznik 2017 albo 2018.
Jeśli chodzi o kopanie w pedał hamulca, to instruktor tłumaczył, że w przypadku takiego kopniecia komputer najszybciej wykrywa, że hamujesz awaryjnie i system wspomagania hamowania (BAS chyba) momentalnie zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym. Dzięki temu jesteś w stanie hamować z siłą większą, niż byś był w stanie wytworzyć tylko przez nacisk nogą na pedał hamulca.
  • Odpowiedz