Wpis z mikrobloga

Kupowanie niemieckich produktów


@RogerThat101: a ktoś bronił solarisowi stanąć do przetargu? a w drugim zaoferować bardziej dostosowany do SIWZ produkt?

niewspieranie polskich firm


Wspierać można ale te które jest sens
  • Odpowiedz
a ktoś bronił solarisowi stanąć do przetargu? a w drugim zaoferować bardziej dostosowany do SIWZ produkt?


@Andczej: A czy ja mówie, że ktoś bronił?

Wspierać można ale te które jest sens


@Andczej: A które jest sens? Podaj przykład
  • Odpowiedz
A czy ja mówie, że ktoś bronił?


@RogerThat101: nie

A które jest sens? Podaj przykład


zamiast wysyłać miliony pesie można wspierać newag który jakoś potrafi zrobić o niebo lepszy produkt i nie robić przy tym problemów, niestety newag pozostaje praktycznie zapomniany przez rząd
  • Odpowiedz
zamiast wysyłać miliony pesie można wspierać newag który jakoś potrafi zrobić o niebo lepszy produkt i nie robić przy tym problemów, niestety newag pozostaje jakoś zapomniany przez rząd


@Andczej: No to powinnismy kupować Newag. A jak to ma się do kupowania niemieckich autobusów? Dlaczego kupienie niemieckiego autobusu zamiast polskiego miałoby dawać wymierne korzyści Polsce?

Załóżmy dwa przypadki:
- Polskie miasta kupują polskie autobusy - firmy się rozwijają, jedna czy dwie z nich odnosi sukcesy i zaczyna startować w przetargach za granicą, podnoszą zatrudnienie do kilku tysięcy, produkują więcej i zwracają setki milionów w podatkach (przepłaciliśmy kupując polskie autobusy, ale jeśli firmy wyjdą na rynek międzynarodowy to kasa do
  • Odpowiedz
a teraz ogarnij co to SIWZ i procedura przetargowa, zamawiający nie idzie do salonu i wybiera z katalogu co chce kupić


@Andczej:
- Zgadzasz się, że powinniśmy promować polskie firmy, ale na drodze stoi procedura przetargowa.
- Nie zgadzasz się, że powinniśmy promować polskie firmy i z dupy dodajesz komentarz o procedurze przetargowej

Co próbujesz mi przekazać?
  • Odpowiedz
Załóżmy dwa przypadki:

- Polskie miasta kupują polskie autobusy - firmy się rozwijają, jedna czy dwie z nich odnosi sukcesy i zaczyna startować w przetargach za granicą, podnoszą zatrudnienie do kilku tysięcy, produkują więcej i zwracają setki milionów w podatkach (przepłaciliśmy kupując polskie autobusy, ale jeśli firmy wyjdą na rynek międzynarodowy to kasa do nas wróci)

- Polskie miasta kupują niemieckie autobusy - cześć firm nie rozwija się, inne startują w niszowych
  • Odpowiedz
@ediz4: @Fajnisek4522: @yale: Tego całego RogerThat101 nie zawołam, bo chyba mu się neurony zderzyły i ogarnął, że robi z siebie błazna.

Ja rozumiem, że "złe Niemce hurr durr", jak ładnie wyjaśniali już @Andczej i @jacekKobr, a ja postanowiłem zebrać w punkty i pokazać w czym problem:
1. Solaris w jednym z przetargów nie startował, w drugim jego oferta była gorsza - na argument "hurr durr ustawili pod Mercedesa!!!1111oneone". Jak wspominał kolega @Andczej poprzednie przetargi też były "ustawiane" - niestety krakowskie MPK tak nieudolnie ustawia przetargi, że często i tak nie wygrywa ten, pod którego teoretycznie było to ustawione.
2. Kupujący nie może sobie pójść i powiedzieć "dwajścia ton tych Autsanów Pani zapakuje" bo obowiązuje go Prawo Zamówień Publicznych (czy jak to się tam dokładnie nazywa) określające procedurę przetargową.
3. Pesa to gówno, które się psuje i jego serwis jest drogi, a jak tak dalej
  • Odpowiedz
4. Dla pasażerów KM, którymi w całkiem sporej mierze są pracownicy firm najróżniejszych, zdecydowanie korzystniejszejest, żeby szybko i wygodnie dojechać do pracy/domu/sklepu/kina/szkoły/dziewczyny/chłopaka/na piwo/na kolację/do roksy/gdziekolwiek, bo transport miejski jest równie ważny jak dalekobieżny. I stanie w korkach, opóźnienia i awarie dlatego, że kupiliśmy nasze, zamiast solidne i sprawdzone, będzie kosztowało gospodarkę ZDECYDOWANIE więcej niż sklepanie sześćdziesięciu autobusów przez 200 pracowników fabryki. I nie, nie zdobędziemy tak know-how, bo wszystkie ważniejsze podzespoły ci polscy producenci sprowadzają... z zachodu. Więc wolę, żeby nam te autobusy zmontowali Niemcy, ale potem, żeby kilkadziesiąt tysięcy osób, które DZIENNIE będą nimi podróżowały było w pracy na czas i mogło wypracowywać PKB Polski bez przeszkód, a po pracy pojechali wydawać zarobione pieniądze w polskich lokalach usługowych.


@gumiorek: I tak nigdy nie przebiją poziomu gówna bo to kraje eksporterzy wysokich technologii są bogate a nie kraje taniej siły roboczej. 85 eurocentów z 1 euro dotacji unijnej wraca do nich w formie zamówień dla niemieckiej gospodarki. Tak wygląda wasza konkurencja. Zamiast gonić Zachód to coraz bardziej odstajemy a najśmieszniejsze są osoby co jeszcze temu przyklaskują. Tak jak pisałem wyżej - róbcie tak dalej ale potem nie płaczcie że w Niemczech zarabiają 3 razy tyle. Gadanie o jakichś stratach w gospodarce bo wygrał by Solaris i ktoś by się spóźnił to śmiech na sali - zwykłe dywagacje nie podparte kompletnie niczym.

5. Niemcy tak kupują TYLKO swoje, że tylko po Berlinie jeździ 270 autobusów Solarisa, a to tylko jedno z wielu zamówień dla tego producenta z niemieckich miast. Do tego 1/3 tramwajów wyprodukowanych, lub będących w trakcie produkcji tego producenta również pojechała lub pojedzie do Niemiec. A są jeszcze kupione przez DB pociągi PESY, które to oczywiście skrewiła i jest z nimi problem, a jak wszyscy dobrze wiemy, a o czym jeszcze nie wspominałem, PESA to gówno....

Tak. Helmut albo się pomylił w rozpisaniu przetargu albo oferta była znacznie tańsza a trzeba czasem rzucić coś Polakom aby mogli się brandzlować że niby przetargi nie są ustawiane i kapitał nie
  • Odpowiedz
1. Solaris w jednym z przetargów nie startował, w drugim jego oferta była gorsza - na argument "hurr durr ustawili pod Mercedesa!!!1111oneone". Jak wspominał kolega @Andczej poprzednie przetargi też były "ustawiane" - niestety krakowskie MPK tak nieudolnie ustawia przetargi, że często i tak nie wygrywa ten, pod którego teoretycznie było to ustawione.


@gumiorek: przypominam, że jeden z przetargów pod mercedesa właśnie oni wygrali i natychmiast przegrali bo warunkiem dofinansowania (w skrócie) jest zakup pojazdu robionego w UE, a EvoBus wystawił kebaba ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ale za to po Krakowie będzie jeździło najprawdopodobniej 35 nowych
  • Odpowiedz