Wpis z mikrobloga

@Forbot: Jesteś w stanie wycenić sam koszt elementów potrzebnych do zbudowania czegoś takiego? I trochę zajadę elektrodą ale czy RPi to za dużo jak na taki projekt? Zwykła atmega by nie wystarczyła (pytanie od laika w temacie)?
  • Odpowiedz
@Kryspin013: matryca ~40$ + RPi ~36$ + czujniki kilka USD i do dzieła ( ͡° ͜ʖ ͡°) Atmega raczej nie pomieści informacji o punktach i nie policzy wszystkiego na czas (ale to tylko przypuszczenia).
  • Odpowiedz
@RRybak: No nie wiem. Ta matryca to jakieś 50x50 pikseli (byle jak ale policzyłem) o głębi 1 bitu. Masz różne atmegi z większą ilością pamięci a do tego nie musisz symulować każdego punktu z osobna. Jeśli jesteś w stanie na atmedze zaprogramować grę w życie to moim zdaniem taka matryca też by przeszła.

@Forbot: Zawołam jeszcze was. W każdym razie nawet jeśli nie atmega to samo rpi0 powinno
Kryspin013 - @RRybak: No nie wiem. Ta matryca to jakieś 50x50 pikseli (byle jak ale p...
  • Odpowiedz
@Kryspin013: Tyle że gra w życie, to zabawa serią IF-ów. To co jest na filmiku, to już zabawa w grawitacje, przyśpieszenia, odbicia itp. Do każdego punktu musisz też trzymać np. jego aktualną prędkość, przyśpieszenie, kierunek itp. (kostką można obracać w dowolnym momencie).
Nadal obstawiam, że to za dużo dla 8-bitowej atmegi :)
  • Odpowiedz
Tyle że gra w życie, to zabawa serią IF-ów. To co jest na filmiku, to już zabawa w grawitacje,


@RRybak: Tak, pomyślałem o tym już po napisaniu komentarza. Nie chcę się wymądrzać, że dałoby się to zrobić na dużo słabszym sprzęcie. Po prostu się zastanawiam czy RaspberryPi 3 to nie za duże przegięcie. Ostatnio do najprostszych gówienek ludzie wszędzie wrzucają rpi3. I nie miałbym z tym problemy gdyby nie to,
  • Odpowiedz