Wpis z mikrobloga

Jeżeli wejda te nowe przepisy dot. leasingu to rozumiem ze kupujac auto za 300k w leasing moge wrzucac w koszty raty do momentu wrzucenia 150k ? #leasing #motoryzacja bo czytam i wszedzie roznie pisza a akurat obecny leasing konczy mi sie za 2 lata i troche przypał jak zostane w dupie.
  • 16
  • Odpowiedz
@JudzinStouner: W ogole to glupota z tym leasingiem xD bo to przeciez ma skutki odwrotne jak mozesz wrzucic tylko 150k to wcale na tym nie zyskaja bo ludzie przestana kupowac drogie fury gdzie leja wiecej paliwa i placa za wszystko wiecej kasy.
  • Odpowiedz
Nie wczytałem się jeszcze w te przepisy ale czy przypadkiem nie zmieni to formy na tzw. wynajmy długoterminowe ? Obecnie tak sobie skonfigurowałem żeby samochód wykupić (duża wpłata początkowa a wysokość rat leasingowych pokrywa resztę kwoty , wykup 1%). Ale też miałem propozycję na 3 lata 5% wpłaty i ratę wysokości około 3k. W ciągu 3 lat będzie to <150.000. Więc mieszczę się w nowej rzeczywistości. Czy większość nie przerzuci się na
  • Odpowiedz
@SilchasRuin: Wlasnie korzystam z takich leasingow i martwie sie czy o to zadbano czy nie bo w takim wypadku bedzie mozna sobie kupic auto do powiedzmy 280k ale tez widzialem jakies arty gdzie pisali ze chodzi o wszystki koszta lacznie z paliwem i eksplatacja do 150k xDDDDDD to wtedy zostaje tylko fiat panda. bo za samo paliwo przez 3 lata place 35k do tego np. 15k ubezpiecznie jakies opony 6k serwis
  • Odpowiedz
@laminio: OO nic z tego nie rozumiem , jak pisał JudzinStouner naprawdę to będzie bardziej opłacalne dla budżetu ograniczyć sprzedaż marek premium ¯\(ツ)_/¯ ? Bo do tego to się sprowadza.Nie mam parcia na super samochody ale leasing trochę do tego zachęca, mogę się obejść bez premium. Ale z całym szacunkiem, nie będę kupował Skody co 3 lata wole jeździć obecnym 7 lat. Ale co tam rząd i tak wie
  • Odpowiedz
W ogole to glupota z tym leasingiem xD bo to przeciez ma skutki odwrotne jak mozesz wrzucic tylko 150k


@laminio: Ale chodzi tez o efekt ideologiczny jak w komunie. Wyborcy pis-u patrzą na te nowe luksusowe auta, na które ich nie stać i ich to boli. Chodzi aby ich było mniej i tak w oczy nie kuły.
  • Odpowiedz
@laminio: Nie, nie - paliwo, serwis, opony, części zamienne, naprawy itd. nie wlicza się do limitu 150 tys. zł.
Ich koszty natomiast obejmie limit 50%, czyli tylko połowa wydatków na nie poniesiona będzie mogła wejść w koszty podatkowe.
  • Odpowiedz
@laminio: Jednak źle wcześniej napisałem - po zapoznaniu się z projektem okazuje się, że trzeba stosować zasadę proporcjonalności.

Pozwolę sobie zacytować samego siebie z innego forum:
"Wprowadzona ma być zasada proporcjonalności, czyli jeśli obecnie leasingujesz, dla przykładu samochód warty powiedzmy 450 tys. zł (cena netto + 50% nieodliczonego VAT), to na nowych zasadach będziesz mógł zaliczyć w koszty tylko 1/3 każdej raty za niego. Bo 150 tys. zł to jedna trzecia
  • Odpowiedz