Nie wiem co się stało ale na niestablilnej wersji steam gra zaczęła śmigać płynnie. Wcześniej miałem lekkie zgrzyty co kilka sekund (tak jak by gra z max przyśpieszenia wracała do normalnej prędkości na 1s po czym przez kilka sekund działała normalnie)
Obecnie nie mam żadnych spadków prędkości. Dodatkowo gra potrafiła zatrzymać się na 1-2s przy wpadaniu ataku. Obecnie nie ma żadnych spadków i wszystko robi się płynnie.
Nawet przy prawie setce kolonistów i 400 zwierzakach biegających po mapie wszystko śmiga jak Bóg przykazał.
@Harcownik @Kuprix optymalizacja zawsze była problemem, nie ważne jak dobrego kompa masz. W poprzednich wersjach potrafiło z czasem spadać optymalizacja, głównie przez ilość kolonistów i ich historie (znajomi, wrogowie, uczucia).
Nie wiem jak na testowym bo akurat mało przegrałem, ale widać poprawę wydajności (nie miałem jeszcze 100 kolonistów :DD)
@Laaq: Faktycznie może być coś z tymi historiami bo ostatnio przez przypadek znalazłem statystyki dla moich zwierząt hodowlanych. Mam około 250 prosiaków rozrzuconych między dwie kolonie i karawanę w której wychowuje młode.
Wszystkie pochodzą od 3 świń które kupiłem u handlarza. Okazuje się że gra zapisuje ich relacje miedzy sobą.
Czyli świnia nr 149 jest synem świni 1 i maciory 2. Jest wujkiem dla prosiaków 12 15 16 itd do pierdyliarda.
@Harcownik: u mnie jak na razie nie, mimo, ze mam wrzucone sporo modow. Ale do Twojej ilosci kolonistow jeszcze mi daleko wiec wypowiem sie jak kiedys ewentualnie dotre do tego poziomu :P
@Harcownik: akurat informacje kto jest czyim dzieckiem to pikuś. Optymalizacja leży i więcej kolonistów oraz zwierząt zawsze będzie mulić, bo ich bieżące zachowanie mnóstwo żre
Wcześniej miałem lekkie zgrzyty co kilka sekund (tak jak by gra z max przyśpieszenia wracała do normalnej prędkości na 1s po czym przez kilka sekund działała normalnie)
Obecnie nie mam żadnych spadków prędkości. Dodatkowo gra potrafiła zatrzymać się na 1-2s przy wpadaniu ataku. Obecnie nie ma żadnych spadków i wszystko robi się płynnie.
Nawet przy prawie setce kolonistów i 400 zwierzakach biegających po mapie wszystko śmiga jak Bóg przykazał.
Tylko ja tak mam?
#rimworld
Komentarz usunięty przez autora
@Kuprix optymalizacja zawsze była problemem, nie ważne jak dobrego kompa masz. W poprzednich wersjach potrafiło z czasem spadać optymalizacja, głównie przez ilość kolonistów i ich historie (znajomi, wrogowie, uczucia).
Nie wiem jak na testowym bo akurat mało przegrałem, ale widać poprawę wydajności (nie miałem jeszcze 100 kolonistów :DD)
Wszystkie pochodzą od 3 świń które kupiłem u handlarza. Okazuje się że gra zapisuje ich relacje miedzy sobą.
Czyli świnia nr 149 jest synem świni 1 i maciory 2. Jest wujkiem dla prosiaków 12 15 16 itd do pierdyliarda.