Wpis z mikrobloga

Trwają przygotowania przed wieczornym lataniem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Doszedłem do wniosku, że granie w Ace Combat: Assault Horizon na padzie będzie delikatną profanacją tego miejsca, dlatego postanowiłem wyposażyć się w porządny kontroler i polatać w DCS: World. Efekt - moim zdaniem - jest świetny, porównywalny z graniem w #vr (ʘʘ)

Joystick (nowość w ofercie) i projektor są oczywiście do wypożyczenia w #lublin (dowóz i odbiór w cenie).
Jeśli - tak jak ja - bawiliście się dawniej w #symulatory takie jak F-22 ADF, F-117 Stealth Fighter czy Jane's USAF (na tym chyba latałem najwięcej), ale przestaliście z powodu braku odpowiedniego kontrolera lub posuchy w ofercie deweloperów, zachęcam do spróbowania! Najlepszy obecnie symulator lotnictwa bojowego - DCS: World - jest dostępny do pobrania za darmo, a wypożyczenie kontrolera na tydzień to wydatek rzędu 60 zł.

#dcs #lotnictwo #gry #granienapogodnej #quickplay
Pobierz
źródło: comment_KC5kD33Ycf5UxFhQBpNTC3PMKUdmA4sI.jpg
  • 17
@Stulejon_Poznanski: dzięki za opinię, tylko bierz pod uwagę, że VR też mam w ofercie :) w mojej ocenie w VR jest duży potencjał, ale obecne modele gogli są jeszcze dość mało komfortowe do wielogodzinnego grania, a takie zazwyczaj jest wirtualne latanie.
Zgadzam się z Tobą, że latanie w VR jest świetne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Stulejon_Poznanski: No, są tacy co próbują bawić się w symulatory w vr. Tylko, że tak to się można bawić w jakieś popierdółki, a nie simy z klikanym kokpitem i zaawansowanymi maszynami. Jak mam używać czegokolwiek zasłaniającego widok, jak na biurku oprócz Warthoga stoją dwie ramki MFD z wyświetlaczami, ICP z własną klawiaturą i wyświetlaczem, plus klawiatura? A 6Dof do symulatorów to od jakichś 20 lat zapewnia TrackIR.( ͡° ͜ʖ
@quickplay-pl: Kwestia przyzwyczajenia. No i konfiguracji. Ja, żeby "spojrzeć" do tyłu obracam głowę o jakieś 20 stopni. No i dopóki nie będzie gogli z augmented reality gdzie będę mógł posługiwać się swoim graciarstwem w BMS albo DCS, gogle vr zostaną dla mnie tylko fajną ciekawostką.
@skejwen: Przepraszam bardzo, ale to co piszesz jest niewytłumaczalną głupotą. Widzisz po jednym obrazie 2D na oko, a więc widzisz w 3D. Normalnego świata też nie widzisz tak po prostu w 3D, tylko w dwóch perspektywach 2D które mózg łączy w 3D.
@skejwen: Nie jestem tego taki pewien, całe życie mi wmawiano, ze człowiek widzi w trójwymiarze, nagle piszesz mi, ze widzenie stereoskopowe to nie jest widzenie w trójwymiarze w ogóle, nie wiem komu wierzyć. ¯\_(ツ)_/¯
Fakt, że to inna architektura i rendering pipe jest do tego przystosowany, ale już na tej wersji bez eye trackingu skok wydajnościowy wynosi ~20%, a zwykle różnice w jakości nie są dostrzegalne. Przy większej ilości pikseli, kącie widzenia i dzięki śledzeniu ruchu gałek ocznych ten zysk może być dużo większy.


@quickplay-pl: @Stulejon_Poznanski: Ciekawą opcją widoczną na horyzoncie #vr jest też wykorzystanie sieci neuronowych: odszumianie w raytracingu czasu rzeczywistego, renderowanie sceny