Wpis z mikrobloga

Halo #pkp może miał ktoś podobny problem? Dziś wydałem 580 PLN na jeden, słownie JEDEN bilet PKP EIC do Wiednia 1 klasą. Za Warszawą zachodnią padła klima w wagonie 1 klasy. Otworzono nam okna i tyle. Następnie w Czechach odłączyli w ogóle nasz wagon przerzucając nas do 2 klasy. Ktoś wie jak zabiegać o zwrot różnicy w bilecie czy coś? Odpłacone było ponad 200 do 1 klasy.
  • 11
@WujekRada mozesz uzyc ich formularza na stronie ale najlepiej napisac bezposrednio na: reklamacje@intercity.pl, opisujesz wszystko dokladnie i jakie to bylo dla Ciebie uwlaczajace, wrzucasz pdf biletu albo skan/zdjecie i na koniec piszesz, ze zwrot za bilet ma byc na podane konto bankowe i tu podajesz swoje konto. Na odpowiedz maja 30dni, po podjeciu decyzji kase powinienes dostac w ciagu tygodnia. Jesli nie odpowiedza w ciagu 30dni(co mi sie jeszcze nie zdarzylo) piszesz
@mirkoszyna nie jestem prawnikiem, ale wiem ze istnieją przepisy dotyczace komfortu podrozy i bezpieczenstwa, OP kupil bilet na klase 1 i w wagonie z klimatyzacja a brak klimy i przymusowa przesiadka do 2 klasy to nie usluga za ktora płacił moim zdaniem i warto starac sie o całość zwrotu za bilet. Łatwo wyobrazic mi sobie kogos kto nie zdecydowalby sie na taka podróż gdyby mial wolne bilety tylko 2klasy.
@mirkoszyna w żadnym regulaminie. Pociągi od IC w górę powinny być wyposażone w klimatyzację. W przypadku OPa i EIC to raczej obowiązek, który ten pociąg spełniał, tylko niestety klima padła. A nawet konkretnie wagon w którym OP miał miejsce był oznaczony jako wagon z klimatyzacją i na taki wagon był kupowany bilet. Skoro Intercity nie dotrzymało zgodnie z umową przewozu jej warunków to każdy ma prawo upominać się o zwrot nie tylko