Wpis z mikrobloga

Mirki (i Mirabelki) #motoryzacja #samochody #podroze czy możecie mi napisać jaki znacie (macie/jechaliście)
1.najcichszy
2.najgłośniejszy

samochód, którym jechaliście (jako pasażer czy kierowca) po autostradzie i czy Waszym zdaniem na głośność mają najbardziej wpływ:
a) typ silnika (benzin, klekot, ilość koni) i jego wyciszenie ?
b) prędkość i co za tym idzie obroty ?
c) wielkość felgi i profil opony (większy balon = ciszej/głośniej ? )
d) jakość asfaltu na autostradzie ?

e) wszystkie powyższe / któreś najbardziej?
snwptest - Mirki (i Mirabelki) #motoryzacja #samochody #podroze czy możecie mi napisa...

źródło: comment_94CqhWtohn8BAAKGKHS4x3MZSDuOVYNW.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
@snwptest: wyciszenie kabiny a cała reszta dużo dalej. Najlepiej wyciszone czym ja latałem to E39 523i i cała reszta daleko w tyle, nawet W211 z podwójnymi szybami mnie pod tym względem mocno zawiodło. W E39 mogłem ustawić radio na full, wysiąść, zamknąć drzwi i na zewnątrz praktycznie nic nie słyszysz.
  • Odpowiedz
@snwptest: z doświadczenia wiem, że głośny wydech ma plusy i minusy.
Minusy:
- policmajstry
- potrafi usypiać przy dłuższej podróży
Plusy:
- zwierzęta nie wybiegają na jezdnię gdy słyszą coś tak głośnego
- jeśli masz coś ciekawszego pod maską niż 1.4 8v to potrafi dawać uśmiech na twarzy :D
  • Odpowiedz
@TypowyPolskiFaszysta: spoko, mi bardziej chodzi o zminimalizowanie szumu powyżej 130km/h żeby się dało rozmawiać w kabinie po cichu (gdy np dziecko śpi)
natomiast jechałem Corollą 1.6 benzin 2006 r. i na piątym biegu przy 90km/h tak wył/piszczał silnik, że myślałem, że jedziemy na trójce (niestety to była piątka)
a na autostradzie wczoraj i dziś ciąłem seatem ibiza 1.6 TDI 2011 r. ok 120-130 km/h i jest DUŻO cichszy od Mazdy 3
  • Odpowiedz
  • 0
@ScaRRyMaN to ma 3,6 litra w benzin ? To musi być wir w baku przy 150-160km/h , czyli jazda od stacji do stacji , fajna cisza ma jednak cenę.... a jak oceniasz opony , które będą cichsze ? Mniejszy profil 50/40/35 czy raczej firma (Dunlop/Michelin/Pirelli/inne ) ??
  • Odpowiedz
@snwptest: 15L/100 jak często butujesz, możesz zawsze LPG założyć. Co do ciszy to największe znaczenie ma szerokość, zastosowana mieszanka i rzeźba bieżnika (opony typu MT są w #!$%@? głośniejsze od opon drogowych)

Ja mam Dunlop SP sport Max w fabryczny rozmiarze, 19 cali
  • Odpowiedz
@snwptest: no właśnie wyciszenie kabiny robi największą różnicę bo redukuje wszystkie te czynniki które wymieniłeś za jednym razem. Silnik/opony mogą wyć ale ty tego w środku nie słyszysz. Z takich detali to warto zwrócić uwagę na uszczelki drzwi/szyb, jakieś dokładki na nadwoziu (relingi/osłony/antena itp.)
  • Odpowiedz
  • 0
@TypowyPolskiFaszysta jak jeździłem W124 1991 r. 2,5 klekot to po mieście w kabinie był mega cichutki -limuzynka. Ale na autostradzie niestety brak turbiny i szum powietrza zabijały.
W Seacie niestety są relingi na dachu a w maździe uszczelki a drzwiach kierowcy nie są pierwszej młodości
  • Odpowiedz
@snwptest: jeśli na relingach są poprzeczne belki to warto by było je zdjąć. W124 nie jeździłem, ale jeśli jest podobnie jak w W211 to jak na tą klasę szału nie ma. Między E klasą a tanimi popularnymi wozami różnica jest wyczuwalna ale nie duża, między E39 a popularnymi tanimi wozami różnica jest P O T Ę Ż N A.
  • Odpowiedz
@snwptest: Do niedawna jeździłem Honda Civic IX i przestałem na autostradach przekraczać 120, do tej prędkości było względnie. Teraz merc c coupe i jest cicho do 160, powyżej zaczyna się trochę głośniej. Najlepiej wyciszony samochód jakim miałem okazję jechać lexus gs zdecydowanie lepiej w moim odczuciu od mercedesa.
  • Odpowiedz