Wpis z mikrobloga

via Android
  • 0
@Mirinovsky nie bardzo jest miejsce w oprawie. Poza tym równie dobrze mógłbym dać opornik - będę miał spadek napięcia na diodzie.

@wiskoler to chyba taka uroda tego przekaźnika lub częsta usterka
  • Odpowiedz
@Navarre: Nie wiem czy taka uroda, u siebie wymieniłem żarówki podświetlenia bagażnika i oświetlenia podsufitowego i żadnych takich efektów nie było. Jedynie musiałem zwrócić uwagę na biegunowość, bo wiadomo wszem i wobec że dioda przewodzi prąd tylko w jedną stronę.
  • Odpowiedz
w zasadzie tak, ale wyglada na to że masz uszkodzony przekaźnik odpowiedzialny za włączenie oświetlenia.


@wiskoler: albo ma sterowanie elektroniczne - i wszystko działa jak należy

@Navarre: daj opornik równolegle i zgaśnie (tylko taki który nie przekroczy swojej mocy maksymalnej przy zasilaniu 12V)
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@slavoy roomster '09
@wiskoler Skoda robi to chyba bez przekaźnika, na stycznik i tak samo w schowku, w sumie sprawdzę w kabinie na ustawieniu otwierania drzwi... ale tam chyba jest przekaźnik...
  • Odpowiedz
@Navarre: Może mieć moduł od kontroli oświetlenia i tak się będzie dziać. Na żarówce tego nie widać, a na ledach ze względu na mały pobór prądu już tak. Trzeba by dobrać rezystor obciążający robiący za sztuczne włókno żarówki.
  • Odpowiedz
@Navarre: stycznik a przekaźnik to w zasadzie jedno i to samo. różni się szybkością załączania obwodów. Może też tak być że masz sterowanie elektroniczne, wtedy upływy na tyrystorze/tranzystorze czy co tam steruje tym oświetleniem - sa na tyle duże że dioda będzie ci się świeciła. Może pomóc to co koledzy wyżej podpowiadają o zamontowaniu równolegle rezystora o odpowiedniej wartości prądowej i napięciowej.
  • Odpowiedz
@Navarre: A możesz napisać po co zmieniłeś coś, co działało dobrze na coś, co nie działa?
Tak z ciekawości pytam, bo nie widzę logicznego uzasadnienia.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@nkrnpp działa tylko słabo, jedna żarówka na taki bagażnik to jakby dać 25W do salonu.

@wiskoler to miałem na myśli przerzutnik, coś co przepis napięcie po spełnieniu warunku. A wg mojej wiedzy przez stycznik płynie prąd albo jest zastosowany jako czujnik do komputera pokładowego na zasadzie kontroli ciągłości obwodu.

@slavoy ale ten rezystor będzie wtedy pobierał tyle prądu z akumulatora co ta dioda?
  • Odpowiedz
to miałem na myśli przerzutnik, coś co przepis napięcie po spełnieniu warunku. A wg mojej wiedzy przez stycznik płynie prąd albo jest zastosowany jako czujnik do komputera pokładowego na zasadzie kontroli ciągłości obwodu.


@Navarre: Przez stycznik w stanie spoczynku nie płynie prąd, przez zwykły przekaźnik również. Prąd przez nie płynie tylko w chwili wyzwolenia, rozwarte styki na to raczej nie pozwolą.
A takie pytanie pomocnicze: jak zamkniesz drzwi to oświetlenie
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@wiskoler oświetlenie kabiny ustawione na zapalanie z otwieraniem drzwi zapala się po otworzeniu centralnego lub drzwi i po zamknięciu drzwi jest jeszcze jakieś 3 sekundy po czym gaśnie powoli. Jak zamknę auto pilotem gaśnie bez ściemniania od razu.
Zamknięcie auta pilotem nie gasi światła w bagażniku i schowku (jak mam otwarty bagażnik i zamknę auto to w kabinie zgaśnie ale w bagażniku nie)
  • Odpowiedz
@Navarre: Czyli wychodzi na to że masz tam elektroniczny system sterowania oświetleniem, a nie zwyczajny przekaźnik. Nadal podtrzymuję moją drugą wersję że to upływność na elemencie sterującym, tyrystor/tranzystor - dużej mocy i stąd takie efekty.
Taki dodatkowy pomysł, wiem że są specjalnie produkowane "żarówki" LED z wbudowanym jakimś elementem elektronicznym symulującym żarówkę "żarową". Produkuje sie je w ten sposób by oszukać wszelkiego rodzaju systemy ostrzegania w samochodach o "przepaleniu żarówki".
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@wiskoler no właśnie dostałem ją od kumpla i u niego działa i nie wyrzuca błędów, tylko on ma tam pełny can, a w roomsterach pełny can jest dopiero od faceliftingu.
  • Odpowiedz