Wpis z mikrobloga

Mam pytanie do Mirków mechaników znających się na serwisie klimatyzacji. Sprawa jest o tyle dziwna że sprawdzałem układ klimatyzacji czyli nabijałem układ mieszaniną wodoru i sprawdzałem wycieki czujnikiem i dosłownie nic nie wyszło, potem nabijałem jeszcze dla pewności azotem do ok 8 bar przez ok 4 godziny co jakiś czas obserwowałem manometry czy coś uszło, nic a nic. Jaja się zaczeły gdy już podłączyłem maszynę do klimy automat, robi podciśnienie i nagle wynik negatywny nie da się osiągnąć wystarczającego podciśnienia "wyciek". Maszyna na pewno sprawna bo godzinę wcześniej robiłem serwis i wszystko było w porządku próżnia 1mbar. Czy mieliście już taki przypadek? dodam, że wymieniłem wszystkie oringi chłodnicę klimy osuszacz, nie mam już pomysłów.
#motoryzacja #klimatyzacja #samochody #chlodnictwo #mechanikasamochodowa
  • 6
@Ciortas: podpinasz do wysokiego, i się równomiernie rozłoży, i najlepiej jeżeli będzie w pomieszczeniu zamkniętym, a konfiguracja "szukacza" na zamkniętym, i szukanie po jakichś 10-20 minutach rozpoczynaj bo musi wszędzie wejść, ale jeżeli nie ma nigdzie dziury, to ja nic nie mówię ale chyba będziesz na desce jeździł ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Sm3rf1k: tylko tak jak pisałem wcześniej robiłem próbę z nitrogenem i czujnikiem, sprzęt naprawdę warty swojej ceny bo potrafił wykryć nieszczelność nawet, gdy podczas próby z azotem po około 2 dniach ciśnienie nic nie spadło, i to mnie najbardziej zastanawia, podczas gdy w układzie jest ciśnienie to układ wydaje się szczelny, a podczas próby próżni od razu wywala wyciek. Szczerze przyznam, pierwszy raz się z takim czymś spotkałem, ale dzięki spróbuje
@Ciortas: miałem podobny przypadek, auto stało z azotem przez dwa dni i wskazówka się nie ruszyła, ale na maszynie już nie przechodziło próżni, czemu się tak robi to nie wiem, mam jedynie własną teorię że jak się robi podciśnienie to jakiś oring w układzie się podwija i przepuszcza... najlepiej będzie jak ominiesz spuścisz azot do zera i po prostu ominiesz proces spuszczania klimy