Wpis z mikrobloga

Mirki jest sprawa (ʘʘ)
Różowa ma mały problemik z żarówkami w aucie ,a ja jako bohater domu chciałbym coś zaradzić,z tym że pomysły mi się już pomału kończą

Opis sytuacji:

Jakiś tydzień temu padła lewa żarówka świateł mijania...normalna rzecz udałem się do sklepu i wymieniłem od razu z obu stron jak bozia nakazała.
Po iście ginekologicznej robocie (no chyba że ma się dłonie 3 latka ( ͡° ͜ʖ ͡°) ) zauważyłem że nie świeci również prawa żarówka od pozycyjnych....super kolejna wycieczka do sklepu.
Wymiana pozycyjnych jeszcze bardziej ciekawa ale udało się,dumny jak paw oznajmiłem ze zrobione :)
Radość trwała 2 dni .....padło prawe światło drogowe i jedna żarówka od podświetlenia tablicy rejestracyjnej z tyłu .....()
Potem ponownie musiałem wymienić żarówki od świateł mijania bo lewe znów przestało działać, a co ciekawe przy wymianie zauważyłem że żarnik wcale nie jest przepalony ...wtf??

Może jakiś specjalista podsunie rozwiązanie przed wizytą u mechanika który nawymyśla mi tu usterek ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dodam że akumulator jest "świeży" sprawdzałem także napięcia i wszystko jest w normie.
Bezpieczniki są wporządku, a żarówki wymieniałem zgodnie z zasadami bez macania paluchami szklanych baniek.
Styki w złączkach całe i nie zasyfione.
Autko to Volkswagen Golf 1.9 TDI/04r problem wczesniej nie wystepował tylko nagle taka kumulacja.

Będe wdzięczny z wszelkie sugestie

#auto #motoryzacja #mechanikasamochodowa #samochody #zrobtosam #naprawiajzwykopem
  • 20
  • Odpowiedz
@Majtkizpomponem: Tak i swieci do tej pory
@Norskee: Prąd do żarówek dochodzi normalnie po wymianie działają.Poprostu podejrzana jest dla mnie ta nagła kumulacja w przepalaniu.Istnieje szansa ze to poprostu przypadek ,ale tez nie chciałbym co 2 dni żarówek wymieniac :P
  • Odpowiedz
@lord_z: były takie auta (np. Volvo V50 z 2.0D) gdzie paliło mijania jak alternator zaczynał wariować. Potrafił przy odpalaniu podać 17V i jarało żarówki.
  • Odpowiedz
@lord_z: inż. elektryk tutej z expem w automotive:
1. jak żarówka jest dobra i nie świeci to znaczy, że zasilanie do niej nie dochodzi - nie ma cudów. Zmierz bezpośrednio w lampie czy jest masa i 12V jak włączysz światła. Mierz masę dokładnie tam, a nie byle gdzie z karoserii.
2. dotknięcie bańki nie wpłynie w żaden istotny sposób na jej żywotność, a na pewno nie tak, że spali się za pare dni, po prostu nie ubrudź jej brudnymi łapami, a tak to czystą dłonią możesz normalnie złapać, jak jesteś bardzo przesądny to załóż gumową rękawiczkę. Tu po prostu nie trzeba przesadzać w żadną ze stron.
3. kup coś do czyszczenia styków nawet z tych masowych rzeczy np. Kontakt
4. przyjrzyj się podstawkom żarówek, nie wiem jak to akurat u Ciebie wygląda, ale możliwe, że jakaś blaszka do któregoś potencjału się odgięła za bardzo i nie styka dobrze, a słaby styk może spowodować właśnie spalenie żarówki
5. sprawdzić do jakiego napięcia ciągnie alternator, podczas pracy auta zasilanie jest z alternatora, a nie z akumulatora, który jest buforem, jest ładowany, a oddawanie energii wystąpić może tylko w pewnych warunkach np. sroga zima, zimny silnik, włączenie dmuchawy, która ma duże zapotrzebowanie na moc, wtedy przy ujemnym bilansie może chwilowo aku oddawać prąd, jak zaczniesz zwiększać obroty, czyli po prostu jechać to alternator przejmuje całe zapotrzebowanie, a dzieje się to bardzo szybko, bo trójfazowa synchroniczna prądnica prądu przemiennego ma też przełożenie i jest dużo lepszą maszyną względem maszyny prądu stałego, która na biegu jałowym silnika działała troche albo wcale. Ogólnie aku jest do rozruchu auta i jako bufor np. dobrze przejmuje piki napięciowe, spełnia rolę zabezpieczającą. Poprawnie powinno ciągnąć przynajmniej do 13,4V-13,8V, to zależy od auta, są i takie, które ciągną dobrze ponad 14V. Trzymaj pomiar napięcia i sprawdź też jak się zachowuje alternator jak ktoś zmienia obroty np. sprawdź dla 1k, 2k, 3k. Uważam, że problem jest raczej prozaiczny typu punkt 3 i 4, ale możesz się
  • Odpowiedz
@Lechu1777: To się nazywa konkretna i wyczerpująca porada (ʘʘ), jestem pod wrażeniem kolego.Zdecydowanie się to twoich instrukcji zamierzam zastosować.Bardzo Ci dziękuje!!!
  • Odpowiedz
@lord_z: jeszcze do pkt. 8 z listy @Lechu1777: żarówkę możesz sprawdzić sprawdzając jej opór. Zależnie od mocy będzie rożny (możesz przeliczyć jakby co), ale jakiś odczyt powinieneś mieć.
  • Odpowiedz