Wpis z mikrobloga

@6502: Głównie to trzeba było zastosować inny gaźnik, czyli nadciśnieniowy, zabawa z podciśnieniowym + turbo jest ryzykowna i trudniejsza. Trzeba zmienić dyszę główną, niestety jej dobieranie topraktycznie metoda prób i błędów. Trzeba też eksperymentalnie dobrać ciśnienie podawane do gaźnika i ustawić dawkę paliwo/powietrze. Zmienia się też świece, przerwę na świecach dobiera się również eksperymentalnie. Do tego trzeba jakoś posterować kątem wyprzedznia zapłonu, ze względu na nadciśnienia w dolocie, nie można użyc
@catsky: Dobrze powiedziane. W ramach ciekawostki dodam, że w czasach kiedy w Formule 1 zaczęto stosować turbodoładowane jednostki (lata 80-te) to dopiero silniki z ECU zaczęły dojeżdżać do mety, a sama elektryka znacznie podniosła nie tylko niezawodność, ale też moc (nawet dwukrotnie).
@strawberian: Wtedy sprężarka, tłoczy już nie powietrze, a mieszankę paliwo-powietrzną, ma to takie minusy, że trzeba wtedy zaprojektować turbosprężarkę inaczej, jasne że duże koncerny jakoś z tym sobie radziły, ale miałem na myśli bardziej rozwiązania typu dołożenia turbo do wolnossąco silnika na gaźniku. Wyobraż sobie co by się stało gdy zwykła sprężarka zaczęła by pompować mieszankę, gddy bywa tak że strona gorąca zaraz obok potrafi być nagrzana do czerwoności. Znaczie podwyższa
@strawberian: Tylko jak będzie miało cofkę płomienia do kolektora to ciekawe czy rur nie rozsadzi. Nawet przy LPG I i II generacji zwykłe montuje się mikser w rurze przed przepustnicą + kompensacja aby to powietrze z doładowania nie miało większego ciśnienia niż podawane lpg.

Była mowa o tym, że duża część kosztów to nowe ecu i strojenie.


@6502: W polsce można tanio wsadzić np. ECUmastera Det3 za 650zł (praktycznie wszystkie
Oszwem producentom się udawało zrobić to w miarę dobrze, ale jakiś domorosły Sławek tuner z lat 70/80 nie miał szans zrobić czegoś takiego.


@catsky: No i zgadzam się, tylko napisałem że będzie to łatwiejsze. A jeszcze z drugiej strony mało który Sławek z Wieskiem nie dokładali do swoich polonezów turbo, tak jak teraz każdy Mati z Sebastianem turbi swoje e36 na chińskiej sprężarce gdzie jest od groma materiałów w sieci