Wpis z mikrobloga

Zastanawia mnie jedna rzecz przeciwników stworzenia CPK, którzy twierdzą, że jest to nie potrzebne. Choć oobecnie do Polski nie lata wiele samolotów przykładem jest Airbus A380 z Emirates choć sama firma jest zainteresowana realizacja lotów ów samolotem, jednak obecnie na Okęciu Airbus A380 jest persona non grata gdyż jeden taki Airbus paraliżuje cały port gdyż zajmuje 3 miejsca postojowe oraz wystaje ogonem na drogę kołowania. Okęcia nie ma możliwości już rozbudowania więc jak pomieścić coraz większe oraz coraz więcej samolotów? Wszyscy narzekają, że trzeba biegać po płycie bo na rękawach nie ma miejsca by w cywilizowany sposób wejść i opuścić samolot. Pomijam już ilość pasów startowych których również już od wielu lat brakuje. Dla osób nie które nie korzystają często z lotniska może się wydawać pomysł budowy nowego większego głupim, ale skorzystajcie raz czy dwa z Okęcia i zobaczycie jaki tam jest tłok.

LOT będzie miał niebawem 12 dreamlinerów, a wtedy w porcie się już nie zmieszczą

#okecie #cpk #4konserwy #lotnisko #lotnictwo #komunikacja #polska
DawajDawaj - Zastanawia mnie jedna rzecz przeciwników stworzenia CPK, którzy twierdzą...

źródło: comment_ExGDAulflqrdCYio0dWnd2klPUlF5123.jpg

Pobierz
  • 11
@-PPP-: Nie wiem czy CPK jest najlepszym możliwym rozwiązaniem, jednak budowa HUB-a kolejowo-lotniczego ma uzasadnienie. Okęcie mogłoby zostać by latałby tam jakieś loty krajowe, ale na resztę jest po prostu za małe.

Dla mnie biorąc pod uwagę doświadczenie z całego świata jedno duże lotnisko ma więcej plusów niż wiele małych.
@DawajDawaj: Oczywiście, że Okęcie można rozbudować. Cała druga strona lotniska jest pokryta ogródkami działkowymi. Plany były na budowę tam terminala i bodajże pas startowy równoległy do obecnego.
Już nie mówiąc o okolicach obecnego terminala gdzie również jest masa miejsca gdyby np. przenieść jednostkę wojskową lub bazę paliwową.

CPK nawet jak powstanie to zajmie to ile? 15 lat? Przez ten czas okęcie i tak będzie musiało być modernizowane.

Aktualnie największym problemem jest
@epll: Dlatego właśnie należy rozwiązywać problem teraz. Nowe lotnisko powstanie za te 5-10 lat, zgodnie z prognozami ruch lotniczy zwiększa się znacznie rok do roku, za te 10 lat okecie nawet jeżeli rozbuduje się na ROD ( co będzie trudne w przejęciu terenu) nie będzie wystarczające.

Inna kwestia i największy minus lotniska w centrum miasta to "cisza nocna"
@DawajDawaj: Z pewnością Warszawa będzie potrzebowała drugiego lotniska, tylko czemu skoro już zainwestowano w Modlin nie pokusić się o jego rozwój, zamiast budowy wielkiego CPL z nadzieją, że cały świat chętnie zacznie z niego korzystać? Z podobną nadzieją powstawały już lotniska w Radomiu czy Lublinie...
W mojej obiektywnej ocenie Okęcie stało się celem politycznej gry i sztucznego ograniczania przepustowości - zakaz lotów nocnych, zakaz tankowania z pasażerami na pokładzie, dodatkowo teraz,
@gear_up: Modlin byłby dobrym miejsce, problem jedynie w tym, że tam trzeba byłoby wszystko wyburzyć i postawić od nowa, bo obecnie jest to małe lokalne lotnisko. Co znów spowodowałoby koszmar na Okęciu, bo wszystko przeniosłoby się tam na czas budowy w Modlinie.

Co do Radomia to kompletnie nie mam pojęcia kto i po co tam to zbudował, bo to od początku było skazane na porażkę. Lepiej mieć 1 duże lotnisko niż
Modlin byłby dobrym miejsce, problem jedynie w tym, że tam trzeba byłoby wszystko wyburzyć i postawić od nowa, bo obecnie jest to małe lokalne lotnisko.


@DawajDawaj: Nie zgodzę się, Modlin ma całkiem długi pas, po co go likwidować - gdyby chcieć rozbudować to lotnisko na daleką przyszłość dobudowując od razu kolejny pas to z pewnością dałoby się to zrobić nie ograniczając dotychczasowego ruchu. Miejsca jest dużo, a bardziej skomplikowane operacje przebudowy