Wpis z mikrobloga

To już miesiąc bez niej. Mój pierwszy samochód, moja największa duma.

Czytałeś "Wiem, że masz duszę"? Jeśli nie - przeczytaj. Jeśli tak - ten samochód idealnie pasuje do koncepcji Clarksona. RX8 ma wiele wad, ale wydaje mi się, że niewiele samochodów daje tyle radości z jazdy, co Wankiel. Zawsze wsiadałem i wysiadałem uśmiechnięty. Czy to dolewając olej, czy to odwiedzając stację benzynową któryś raz z rzędu w tygodniu.

Przyznam szczerze, że poleciała mi łezka przy sprzedaży. Sama decyzja o rozstaniu się trwała bardzo długo i nadal trochę żałuję.

Obyś służyła następcy, Madziu! #zalesie #pokazauto #rx8 #carboners
Pobierz QWERTAJ - To już miesiąc bez niej. Mój pierwszy samochód, moja największa duma.

Cz...
źródło: comment_1Ly38MSTPF8TZecHyt58D5mWXWtcAOJR.jpg
  • 20
@QWERTAJ: @rol89: to zapraszam na jakiś Cupra zlot ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Mnie Cupra cieszy przy każdej podróży, a naprawiać nie trzeba czy czegoś dolewać poza paliwem, a i tego w sumie niewiele pali ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Wu70: jestem chętny na jakiś spocik ( ͡ ͜ʖ ͡) Cupra jest rewelacyjna, ale w porównaniu do RX8 jest... bardzo ucywilizowana, co ma swoje plusy i minusy. Mazda była na pełnym przelocie, dźwięk był fenomenalny, więc jeżdżąc teraz Cuprą trochę mi tego brakuje.
@rol89: strasznie mi tego brakuje. Kojot złożył mi wydech na okolice 98 dB/A. Gdy kręciłem ją do 9,5 tysiąca, to dla mnie było to przeżyciem nieziemskim - ciarki na całym ciele i uśmiech na twarzy.

Co prawda nie dało się komfortowo porozmawiać z nikim w tym samochodzie, ale nie przeszkadzało mi to - więcej ruchów, a mniej #!$%@? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@zavisha: namówiłeś mnie na przejażdżkę.

Zrobiłem sobie szybkie 50 km i na oko wygląda to tak: 120 - 8.2, 140 - 9.4, 160 - 11.4, 180 - 13.7.

To jest w trybie Comfort. W Eco jeszcze trochę by z tego urwało.
@QWERTAJ: to już trzeba bardzo lubić albo ..mało jeździć ( ͡° ͜ʖ ͡°) Fajnie posłuchać jak coś po ulicy przeleci z grubym wydechem, ale jeździć tym jako daily-car to nie dla mnie.
Cupra jest spokojna, a jak trzeba to coś tam postrzela z wydechu przy DSG, a i przede wszystkim jest szybsza niż głośniejsza, nie na odwrót i to w niej uwielbiam ;-)

@zavisha: jeszcze dodam,
@QWERTAJ: powiedziałeś mi więcej niż wszyscy YouTubowi testerzy i sprzedawcy razem wzięci! Dzięki!!
@Wu70: ja latam po autostradach i muszę utrzymywać wysokie przelotowe, jutro mam jazdę i zobacze czy się zakocham, na razie wygrywa rozsadek z dieslem.
@Wu70: dla mnie to było idealne daily, nawet dużo rzeczy się w niej mieściło! Cupra faktycznie strzela fajnie przy DSG, szkoda, że na N ma tak mocno ograniczone obroty.

Co do szybkości, to jeszcze nie wiem, co wolę. Jadąc RX8 40 km/h masz wrażenie, że jedziesz 120. W Cuprze jest odwrotnie - wciskasz lekko gaz, nic dramatycznego się nie dzieje, a na liczniku 120 ( _)

@zavisha:
@QWERTAJ: jeździłem dziś rano wersja 4x4 i pierwsze co mogę powiedzieć to spodziewałem się czegoś więcej. Zacząłem od trybu comfort, bo myslalem, ze cupra to będzie ogień, a okazało się, ze gdybym ja wziął to jeździłbym tylko w tym trybie. Resorowanie ok, dźwięk tez, przydałby się jeszcze jakiś tryb Cupra^2 do ostrej jazdy.( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wcisnąłem gaz w podłogę na pierwszej prostej i się uśmiechnąłem, ale
@zavisha: tak jak mówiłem - mnie też to trochę boli, że nie czuć tej prędkości :(

Miałem jazdę testową zarówno Cuprą jak i Golfem R i moim zdaniem Cupra jest dużo lepszym samochodem (poza przyspieszeniem spod świateł). Zwłaszcza jeśli chodzi o wykończenie. Golf mi się zupełnie nie podobał, zwłaszcza ten środkowy panel sterowania, wszędzie Piano Black, w słońcu wyglądało to obrzydliwie.

Co do finansowania - porównujesz dwa różne samochody. Cupra ST
Porównując golfa r i cupre wziąłem pod uwagę najtańsze wersje 4x4, taniej 4x4 będę jeździł u VW i to fakt.
Przekonałeś mnie ta mniejsza waga - dam jej jeszcze jedna szanse i sprawdzę hatchbacka, ale mam obawy, bo w obecnym samochodzie mam 210 km na przedniej osi i nic mnie nie wkurza bardziej niż buksowanie kół przy starcie, jakby przednia oś miała zaraz odpaść.