Wpis z mikrobloga

@JemChalweDoPorzygu: poczytaj sobie o pojęciach mocy i momentu obrotowego silnika oraz o ich przebiegach w funkcji prędkości obrotowej silnika.

A potem sprawdź jak te parametry wyglądają dla danego silnika i już będziesz wszystko wiedzieć.

@JemChalweDoPorzygu: Mam Polo 4 1.4TDI i pod górę to też nie jedzie,często trzeba na 2 redukować, turbina daje dużo, ale musisz ją najpierw rozpędzić, a pod ostre wzniesienia jest cięzko. Dieslem będzie ci łatwiej w zimie bo możesz spokojnie ciągnąć na niskich obrotach na 2 biegu i nie zerwie ci trakcji. Zawsze możesz też zmienić rozmiar opon w 4 generacji masz rozmiary od 165 do 205, sam zmieniłem laczki z 185/60
@JemChalweDoPorzygu: pytanie jaka jest jego wartosc w Nm?

Zamiast diesla wolalbym np. male benzynowe turbo. Twoje Polo 1.2 ma 60KM. Fiesta Mk7 1.0 ma 100 albo 125KM i 170Nm dostepne w zakresie 1400-4000 obrotow. Bardzo fajny silnik do takiego nieduzego auta, a i z Focusem i C-maxem sobie radzi.

EDIT:

znalazlem, Twoje Polo ma 108Nm, ale dopiero od 3000rpm. Czyli zeby ciagnelo jako tako pod gorke, nie mozesz zejsc ponizej tych