Wpis z mikrobloga

Mirunie, rozwiązałam zadanie z zestawu pytań na rozmowę kwalifikacyjną. Czy znajdzie się Mirek mający chwilę, cierpliwość i umiejętności i sprawdzi jak bardzo przekombinowałam z kodem. Treść zadania na obrazku. Wszystko działa ale myślę że można zrobić to lepiej:

https://jsfiddle.net/pinkduckpl/r1q94y5s/15/
Czy macie jakieś pomysły, podpowiedzi? Nie oczekuję rozwiązanego kodu bo nie tym polega nauka.

#programowanie
#javascript
#kaczkaprogramuje
rozowakaczuszka - Mirunie, rozwiązałam zadanie z zestawu pytań na rozmowę kwalifikacy...

źródło: comment_hKxLtgAvVEQeFoGrrFBpraQvoVENqUxx.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
@rozowakaczuszka: Nie znam się na JS ale widzę pogubione średniki, komunikat, że zmienna i już została użyta (chodzi o pętlę for). Poza tym nie robi tego co miało robić. Miałaś dostać na wyjściu int - przynajmniej ja tak to rozumiem.
  • Odpowiedz
@rozowakaczuszka: Nie mam zbytnio czasu analizować wszystkiego, ale w linijce 4 zwracasz przypisanie do e. Nie ma to sensu bo .map nie modyfikuje istniejącej listy tylko tworzy nową, także przypisanie nic nie robi. Po drugie parseInt domyślnie przyjmuje system dziesiętny, także drugi parametr jest niepotrzebny.

Tak jak @szwe wspomniał w pętlach for używaj let i = .. za każdym razem.
  • Odpowiedz
@rozowakaczuszka ja bym w sumie najpierw usunąć wszystko co nie jest liczba regex szukający ciągów że są dwie liczby pod pod rząd takie same wiele razy, i za tym jakiś znak.
Split po tym znaku, mapowanie na lenght potem sort i top
  • Odpowiedz
także drugi parametr jest niepotrzebny


@NaDrzewachZamiastLisci: @rozowakaczuszka: Dobrą praktyką jest podawanie radixa, niezależnie od wartości.
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/JavaScript/Reference/Global_Objects/parseInt

Always specify this parameter to eliminate reader confusion and to guarantee predictable behavior. Different implementations produce different results when a radix is not specified, usually defaulting the value to 10.