Wpis z mikrobloga

#motocykle #mechanikamotocyklowa i troche #mechanikasamochodowa Panie i Panewki. Mam na garażu skuter Honda S-wing 125 2014 r. przebieg 4000 mil. Skuter stracił moc, zgasł podczas jazdy i już nie zapalił. Pytam tutaj bo, następny krok to pozostaje wróżka( ͡° ͜ʖ ͡°). Kompresja jest książkowa. Iskra jest idealna, bardzo mocna(nowa swieca). Paliwo dochodzi, wtrysk rozpyla idealnie(wlałem tez nowe paliwo i próbowałem odpalić na "samostart"), powietrze dostaje, zawory ustawione, przepustnica zmieniana 2 razy przez poprzednich mechaników(przepustnica jest razem z komputerem), rozrząd ustawiony na punkty, pokrywają się. Zapłon sprawdzony lampą stroboskopową, pokrywa sie z znakiem. łańcuszek rozrządu nie jest naciągnięty, napinacz sie nie cofa, trzyma cały czas. Nie zerwało klina na wale, opornosc impulsatora sprawdzona wyszło 18 Omh( nie wiem ile powinno byc). Poprzedni mechanicy wymienili, przepustnice z komputerem x2, pompe paliwa, cewke zapłonową. Motocykl kręci i praktycznie juz zapala, nastepuje wybuch w cylindrze, swieca po kręceniu jest czarna i mokra od paliwa, jakies pomysły ? nastepnym krokiem chyba bedzie rozpołowienie silnika, tylko nie wiem po co i co mi to da...
  • 14
@dredeq:
1. W zasadzie bez sensu ale jakie jest napięcie na aku podczas kręcenia rozrusznikiem?
2. Autotest przechodzi bez błędów?
3. Zdejmij filtr powietrza, odetnij paliwo i wal autostartem jak #!$%@?, zapala chętnie czy fochy? jak chętnie to p. 4 sobie daruj.
4. Punkt iskry jest ile przed GMP?
5. Opisz dokładnie co się dzieje jak zaczynasz kręcić rozrusznikiem.
6. Masz od tego jakiś sensowny manual w pdf?

Moje diagnoza na
@Gixaar:
1. sprawdze jutro.
2. zero błedow
3. wiesz, dopóki nie zaleje świecy to czujesz ze on zapala, jakbys posłuchał to powiedział bys ze za sekunde odpali.
4. punkt iskry pokrywa sie z znakiem "F" na kole...
5. kręci jak kazde inne moto, dopoki nie zaleje swiecy, od razu słychac ze przestaje palic...
6. w pdf nie mam. mam ksiazke haynes manual po Angielsku i jest strasznie ogólna ta ksiazka. szukałem
@dredeq: Też mi przyszło do głowy co pisze @Anal_i_zator

Pierwszy etap wg mnie to sprawdzenie czy zapłon jest w punkt a zawory chodzą dobrze, będzie wiadomo że tak jest jak zagada nawet na jeden czy dwa strzały.

Jak odepniesz sondę to układ wtrysku powinien sobie przyjąć jaką wartość domyślną i dalej działać.
Zdejmij kolektor albo sam wydech i spróbuj.
Zdejmij dolot i wal tam autostartem, możesz podgrzać świecę przed tym.
Możesz
@Issac: @Gixaar: @Anal_i_zator: mała aktualizacja, mam za dużo motocykli do naprawy i czasu brak na Honde.
dolot jest szczelny
odpięcie sondy lambdy nic nie zmieniło oprócz odpalenia kontrolki silnika.
odkreciłem tez tłumnik i dalej bez zmian.
ale po spuszczeniu oleju jest duzo opiłkow srebrnych i złotych(ok 1/3 łyzeczki do herbaty)z czesci z nich zrobiła sie juz masa, wiec prawdopodobnie silnik jest zatarty. obróciło panewke ? na to wyglada, tylko
@dredeq: To ja nie wiem, to jakiś młynek do metali jest czy motur?
Złote to gdzieś z przeniesienia napędu bym obstawiał. Niekoniecznie coś z tego poszło na układ smarowania, powinno zostać na filtrze, no właśnie a jak tam filtr wygląda?

Co do samego niepalenia to musi odpalić na autostarcie podanym jednym czy drugim sposobem, albo jednak iskra/zawory.

Gx
@Gixaar: problem w tym ze wtym skuterze nie ma ani sprzegła ani przekładni, olej smaruje tylko silnik. To coś nie ma filtra oleju, tylko sitko :D Moze cos sie urwało w silniku...
@dredeq: Żeby w świeżej Hondzie taka rzeźnia...
Może się obróciły czopy na ramionach wału i ma spręż ale nie w punkcie iskry?

Ale głowy nie dam, ten silnik powoli przekracza moją wyobraźnię :-)

Gx
@Freso: tak. przeprowadziłem śledztwo, opiłki w oleju, zatarta korba i tłok... luz na panewce ogromny. Prawdopodonie silnik bił kompresje ale podczas zapłonu tłok sie cofał i dla tego nie odpalał. Po sekcjii zwłok w pompie oleju znalazłem kawałek fabrycznego kleju/silikonu który zatkał jeden z otworów, własciciel kontaktował sie z Hondą olali temat kompletnie. Silnik nigdy nie był wczesniej rozbierany. dokładnie taki sam klej /silikon jest na Reszcie spoin silnika :)
@Freso: kilka dni pozniej własciciel wyjechal z nowym silnikiem, to była jego decyzja zeby tego nie remontowac. Silnik i skuter jezdzi do dzis, dziennie robi 150-200 mill :D prowdopodobnie powodem tego całego zamieszania jest brak filtra oleju w tych silnikach.