Wpis z mikrobloga

-------------------------------------------------- #stheira --------------------------------------------------

I stało się! Po 3 miesiącach od porządnego posta nadchodzi porządna ścianka o systemie magii. Pozwoliłem sobie podzielić ponad 2 stronicowy dokument na 2 mniejsze coby przyjemniej się czytało. Tutaj opowiem ogólnie o magii oraz wstępnie o Magii Żywiołów, a za tydzień opiszę możliwości każdego z żywiołów oraz Magię Energii.

-------------------------------------------- Poprzednie posty -------------------------------------------

Wstęp - czyli co to k#@#a jest
Stworzenie świata
Stworzenie Ras Kontynentu
Wstęp do sytuacji geopolitycznej
Historia Mędrca cz.1
Małe AMA
Najnowszy plan wydawniczy

------------------------------------------------ Wołam -----------------------------------------------------

Osoby plusujące ostatni wpis:
@KolejnyWykopowyJanusz @gram_w_mahjonga @Lisaros @Melcma @JohnMarkII @SpaceMonkey @jast @babec @dlugi_ @orfan @MycroftHolmes

----------------------------------------------- Magia cz.1 -------------------------------------------------

Magia w #stheira to w zasadzie sztuka wpływania na rzeczywistość za pomocą Świadomości. Talent magiczny jest niejako wynikiem rozwiniętej świadomości danej jednostki, a co za tym idzie magia jest wszechobecna w życiu codziennym i społecznym mieszkańców, a także odgrywa bardzo ważną rolę w kulturze i sztuce obu gatunków na planecie.

Niemalże każdy osobnik jest w stanie posługiwać się magią, oczywiście nie bez ograniczeń. Pomimo braku typowej many występuje prosta zależność pomiędzy poziomem Świadomości, a możliwościami magii. Dotyczy to również możliwej częstotliwości jej używania.
Tak więc przeciętny mieszkaniec Kontynentu może użyć swojego talentu raz dziennie, a członek Najwyższego Rodu już parę razy. Warto zauważyć, że przeciętny obywatel Legionu może używać magii w parokrotnie większej częstotliwości niż członek Najwyższego Rodu. Jednakże nie wynika to stricte z rozwiniętej Świadomości, a z pewnego… tricku. O tym opowiem w następnej części, kiedy przejdę do szczegółów mocy Legionu.
Poza wyżej wymienionymi ograniczeniami pojawia się jeszcze kwestia tego jakimi zaklęciami posługuje się dana jednostka. Otóż najczęściej dany osobnik ogranicza się do jednego rodzaju techniki. Opanowanie tejże jest niezwykle długotrwałym procesem i wymaga ogromu pracy. Nawet głupi wyrzut kamienia na wysokość kilku metrów wymaga lat praktyk. Z tego powodu zwyczajny południowy Nir – ogrodnik, przez całe swoje życie szkoli się w podlewaniu upraw bez konieczności noszenia wiader…

Sztuka magii na przestrzeni wieków zmienia się wraz ze wzrostem i zmianami Świadomości wśród cywilizacji.
Dzisiaj oraz w następnym poście zajmę się I Fazą, która dominuje w epoce Ars oraz na początku kolejnej epoki. Podobnie jak z innymi aspektami Stheiry zmuszony jestem rozbić temat na 2 części, a konkretnie Magię Żywiołów stosowaną na Kontynencie oraz Magię Energii. Oczywiście nazwy są umowne i wynikają jedynie kwestii kulturowych, a nie rzeczywistych możliwości tych technik.

Chcąc wywołać jakiś wpływ na rzeczywistość magowie muszą przekuć energię swojej Świadomości na inną formę energii. Przejściowo jest to Aura, czyli swego rodzaju duchowa energia, która może zostać ukierunkowana. To właśnie od tego ukierunkowania zależy efekt magii.
Tutaj przejawia się ograniczenie ras stworzonych, na które Absolut celowo skazał te rasy. Jak wiecie każdy naród na Kontynencie ma przypisany żywioł nad którym może sprawować kontrolę. Nir'owie - woda, Arr'owie - powietrze, Agir'owie - ogień, Daear'owie - ziemia. W procesie stworzenia zablokował On kanały Aury w taki sposób, aby magowie żywiołów zmuszeni byli do nadawania Aurze konkretnego kształtu, a tym samym uniemożliwić im władzę nad innymi aspektami świata niż konkretne żywioły.

Odrobinę odchodząc od tematu dodam, że właśnie z faktu, że konkretnie ukierunkowana Aura determinuje dziedzinę, na którą może wpływać Magia wynika wyjątkowość magicznych symboli, którymi wielokrotnie się posługiwałem. Na obrazku widzicie kanały Aury oraz wygląd magicznych symboli - łatwo zauważyć analogię.

-------------------------------------------- Dodatkowe tagi --------------------------------------------

#conworld #fantasy #rpg #zainteresowania #magia #gimp
Heibonna - -------------------------------------------------- #stheira --------------...

źródło: comment_NrwJepdaQlG4wjEvqGo7jNVnhxm8j9gh.jpg

Pobierz
  • 4