Wpis z mikrobloga

hehe no i stało się, jak przez całą zimę odpalał od strzała diesel, tak od tych mrozów przestał.
pokręciłem go 2-3 razy, nie odpalał no i zostawiłem.
dzisiaj rano podlazłem raz przekręciłem i jeszcze ciężej szło to więc niech stoi.

pytanie..
czekam na + temperatury i sam puści i odpali?
wyjmuję akumulator do domu, po mrozach podpinam i odpali? czy od razu szukać prostownika jeśli dzisiaj ledwo co kręcił?

tak. wiem że przydałoby mi się wlać jakiś dodatek do paliwa ale skoro odpalał przy -8 a ostatnio tankowałem na circle K który podobno ma zimowe paliwa :))) to myślałem że będzie git! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
pojechałbym gdzieś sobie na weekend ale w takim wypadku kiedy mrozy puszczą dopiero w sobotę/niedzielę to WĄTPIĘ by w parkingowych warunkach móc rozgrzać go i odjechać :D

PS. #!$%@?ć stacje paliw które nie robią zimowych mieszanek paliwa :/ pewnie w silniku #!$%@? ŻEL nie paliwo.. :(

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
  • 12
  • Odpowiedz
@ShpxLbh: Przy tych mrozach też mam problem z dieslem. Muszę przekręcić zapłon z 5-6 razy żeby świece żarowe podgrzały ropę i dopiero wtedy łapie.
  • Odpowiedz
@ShpxLbh: To już chyba z 10 wpis od paru dni na który odpiszę to samo:
Zmieniałeś filtr paliwa w tamtym roku? Jak nie, to masz winowajcę. Diesel to nie benzyna że można zapominać o filtrze paliwa. Zmień filtr paliwa nawet dziś.
  • Odpowiedz
@Jokker: filtr paliwa mam z podgrzewaczem, wymiana przynajmniej co 30-40 tysięcy wg. instrukcji. więc nie wymieniałem w tym roku nie trzeba było raczej.
dlaczego winowajca to filtr paliwa akurat przy mrozach? pytam poważnie, wiem że każde filtry są ważne.
  • Odpowiedz
@ShpxLbh: Prawda jest taka, że jak pompa CR, wtryskiwacze i świece żarowe są sprawne, to samochód z porządnym akumulatorem do -20 powinien bez problemu powinien odpalać jeżeli filtr paliwa jest czysty. Winne ewentualnie mogą być jakieś czujniki.
Kurde no litości -12 to nie są jeszcze takie wielkie mrozy. Mój klekot pali póki co bez problemu. Szkoda że nie spadły temperatury poniżej -20 bo jeszcze nie miałem okazji go testować w takich
  • Odpowiedz
@ShpxLbh: Filtr paliwa się zapycha parafiną w dieslach, w benzynowych nie ma tego problemu. Zapchany filtr = nie przedostanie się paliwo = samochód kręci kręci ale nie zapali. Podgrzewacz w dużych mrozach niewiele daje, czasem ludzie kombinują z podgrzewaniem opalarką itp i wtedy zapali :)
Aczkolwiek oczywiście u Ciebie może być inna przyczyna. Po prostu wspomniałem o filtrze, bo wszyscy zawsze piszą "aku i świece", a o filtrze nikt.
  • Odpowiedz
@ShpxLbh: Jeśli słabo kręci, to wina akumulatora. Jeżeli nie masz dostatecznej kompresji, diesel nie zapali. Aby uzyskać kompresję, rozrusznik musi kręcić szybko, co nie jest możliwe na słabym aku.
  • Odpowiedz
@czarny_i_zly: dzięki i to ma sens. w takim razie mam dwie opcje, wymiana na nowy albo ratowanie i prostownik.
prostownikiem doraźnie podładuję i jak zima puści to będzie git latem mimo słabszego aku?
czy lepiej kupić mimo wszystko aku i mieć spokój? aku oryginalne fordowskie ;) ~10 lat ;x
  • Odpowiedz
@ShpxLbh: Aku kosztuje tyle, ile zbiornik paliwa. Czy jest sens kombinować i zastanawiać się potem, czy odpali? Podłącz prąd od drugiego samochodu, jeżeli odpali, problem z aku. Jeżeli nie, problem z paliwem. Jeżeli będzie kręcił szybko i z wydechu nie będzie dymił i smrodził nieprzepalonym do końca dieslem, nie dostaje paliwa. Filtr już po 10.000km wygląda jak gówno, na tym też szkoda oszczędzać.
  • Odpowiedz