Wpis z mikrobloga

P O T Ę Ż N Y M źródłem wszelkich tropów jest strona TV Tropes. Jeśli macie jakikolwiek związek z wymyślaniem historii, pisaniem książek, opowiadań, scenariuszy czy gier - to jest niewyczerpana studnia inspiracji.

Można szukać konkretnych tropów, na które właśnie trafiliśmy albo losować.

Właśnie - po kliknięciu przycisku "random" - trafiłem na trop Śmierć osobowości (ciało żyje, ale nie ma już osoby, którą znaliśmy)

Kto?
Dla bohatera gracza jest równoznaczne ze śmiercią postaci - zombie może się później pojawić jako NPC. Anagonista pozbawiony woli i światomości ciągle jest groźny "z rozpędu". Przyjaciel/krewny bohatera, którym trzeba się opiekować. NPC, który znał tajemnicę, ale już nie może/nie potrafi jej wyjawić. Nieświadomy niewolnik na usługach czarnoksiężnika.

Dlaczego?
Przegrana konfrontacja z czarnoksiężnikiem/demonem. Lobotomia. Technomagiczne eksperymenty oddzielania ciała od duszy. Długotrwałe tortury. Bycie świadkiem czegoś niewyobrażalnie szokującego. Klątwa, która powoli odbiera zwysły.

Cele
Przywrócić prawdziwe życie przyjacielowi. Sprawić, by świadek zaczął mówić. Wpędzić w katatonię przeciwnika, który jest nieśmiertelny i nie da się go inaczej pokonać. Uciec przed wrogiem pożerającym dusze. Dramat psychologiczny: podjąć trudną dycyzję o eutanazji przyjaciela, który praktycznie nie ma już życia.

Propozycja zasady specjalnej
Zombie może być prowadzony przez gracza albo GM, ale tylko jeśli otrzyma wyraźny rozkaz. Własne decyzje może podejmować dopiero, kiedy zbierze dużą liczbę żetonów świadomości poprzez kontakt z osobami/rzeczami/wydarzeniami ze swojego prawdziwego życia.

#tropyrpg - tag dla GMów z zalążkami pomysłów na scenariusze

#rpg #gryfabularne #grybezpradu